۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۶۳۰۱۶۷

دیدار با خانواده شهیدی که خواب محل شهادت فرزندش را دیده بودند

دیدار با خانواده شهیدی که خواب محل شهادت فرزندش را دیده بودند
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با خانواده شهید «حمید انصاری»که مادرش خواب محل شهادت فرزندش را دیده بود، بدون هیچ‌گونه تشریفات در یک فضای صمیمی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی‌شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان، بدون هیچ گونه تشریفات در منزل «شهید حمید انصاری» در این شهر حضور یافت و در یک فضای صمیمی از نزدیک با پدر و مادر این شهید گرانقدر دیدار و جویای احوال و مشکلاتشان شد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، بر ضرورت حل مشکل این خانواده معظم شهدا توسط متولیان بنیاد شهید تاکید و ضمن قدردانی از صبر و بردباری، برای پدر و مادر شهید طول عمر باعزت از خداوند متعال خواستار شد.

وی با بیان اینکه شهدا منشأ، مبدأ و مظهر قدرت جمهوری اسلامی ایران است، گفت: همواره از دیدار و گفت‌وگو با خانواده بزرگ ایثارگران، شهدا و جانبازان روحیه و انرژی می‌گیریم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی با یادآوری اینکه شهدا برای کشور عزت، سربلندی، امنیت و آسایش به ارمغان آوردند، افزود: خانواده معظم شهدا نیازی به این دیدارها ندارند بلکه این مسئولانند که به خانواده‌های معظم شهدا نیاز داشته تا برای خدمتگزاری بیشتر به مردم روحیه بگیرند.

رضا نجفی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان نیز در این دیدار دیدار با خانواده‌های معظم شهدا را افتخاری بزرگ دانست و گفت: به‌جای آنکه خانواده‌ها به بنیاد مراجعه کنند، مسئولان بنیاد خدمت این عزیزان می‌رسند تا در جریان مشکلات و مسائلشان قرار بگیرند.

وی گفت: شهدا و خانواده‌های عزیزشان عزت، اقتدار و آبروی کشور هستند و همه ما مدیون خون پاک شهدا هستیم.

خاطره‌ای خواندنی از زبان پدر «شهید حمید انصاری»

جمشید انصاری جانباز و پدر «شهید حمید انصاری» نیز در این دیدار با ابراز خوشحالی از حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان در منزلشان قدردانی کرد.

پدر «شهید حمید انصاری» ماجرای شهادت فرزند خود را بیان کرد و گفت: شب بیست و چهارم تیرماه سال 1361 در ماه مبارک رمضان مادرش در عالم خواب دیده بود که حمید به شهادت رسیده و پیکرش را در کنار زیارتگاه شیخ عبدالله کوسه در قبرستان قدیمی سنندج (تایله) به خاک می‌سپارند، صبح خواب را برای من تعریف کرد و من‌ گفتم «ان شاء الله خیر است».

وی افزود: شب بعد پس از خوردن سحری خواب دیدم حمید در حالی که لباس سبز رنگ بسیار تمیزی را بر تن دارد از درب وارد شد و مرا بوسید و جویای حال همسر و فرزندش شد، در این لحظه از خواب پریدم؛ آن روز خیلی دلواپس بودم و به همین دلیل به مخابرات رفتم تا با تلگراف جویای حال فرزندم شوم. جواب تلگراف آمد، حمید نوشته بود حالم خوب و من سالم هستم، ناراحت نباشید. تاریخ آن را نگاه کردم دیدم 26 تیرماه سال 1361 به سنندج رسیده است.

پدر «شهید انصاری» ادامه داد: ساعت 3 بعد از ظهر بود قرآن را برداشتم تا چند آیه تلاوت کنم، صدای زنگ به صدا درآمد، جوانی بود گفت: از پادگان با شما کار دارند، به آنجا رفتم و گفتند پسرت در بیمارستان زخمی شده اما حقیقتاً من باور نکردم و فهمیدم که حمید به شهادت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: با دژبانی به بیمارستان رفتیم و بعد از کلی پرس و جو، پسرم نبود. پیش مسئول پادگان برگشتم و خواستار واقعیت شدم که پس از ناراحتی گفت «پسرت شهید شده و در سردخانه است». رفتم پسرم را دیدم و گفتم خدایا شکرت.

پدر «شهید انصاری» بیان کرد: علی‌رغم مخالفت‌های شدید شهردار وقت(تابش)، فرزندم در محلی که مادرش خواب آن را دیده بود، به خاک سپرده شد و آرام گرفت؛ هم‌اکنون نیز هر گاه ناراحت و مشکلی داشته باشم فرزندم به خوابم می‌آید.

گروهبان یکم شهید حمید انصاری در روز یکم آبان ماه سال 1340 در خانواده متدین در محله جورآباد شهر سنندج متولد شد، پدرش جمشید نظامی بود و در ارتش خدمت می‌کرد.

شهید انصاری پس از اتمام دوره تحصیلی و بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به استخدام ارتش جمهوری اسلامی ایران درآمد و در آموزشگاه گروهبانی شاهرود فنون نظامی را فرا گرفت و آموزش‌های تکمیلی را در شیراز پشت سر گذاشت.

در سال 1359 نوزده ساله بود که با درجه گروهبان سومی از آموزشگاه ترخیص شد. در همان آغاز خدمت در ارتش، در میان سربازان از محبوبیت بالایی برخودار بود و همه وی را دوست داشتند و او هم بیشتر وقتش را صرف خدمت به سربازان تحت امرش می‌کرد.

چند ماه قبل از آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق در شهر شاهرود ازدواج کرد. با تجاوز ارتش بعث عراق به مرزهای ایران اسلامی، داوطلبانه به جبهه رفت. اولین حضورش در جبهه جنوب سه ماه به طول انجامید. در همان سال‌ها بود که تنها فرزندش دیده به جهان گشود.

شهید انصاری پس از سال‌ها ایثار، فداکاری در روز بیست و ششم تیرماه سال 1361 و در ماه مبارک رمضان بر اثر اصابت ترکش خمپاره در منطقه عملیاتی شلمچه به مقام رفیع شهادت نائل آمد و پیکر پاکش به شهر سنندج منتقل و در قبرستان قدیمی تایله دفن شد.

گفتنی است؛ در این دیدار «سیدمصطفی حسینی‌شاهرودی معاون فرهنگی و اجتماعی نماینده ولی فقیه در استان کردستان، سرهنگ ابراهیم حسینی رئیس ستاد کنگره گرامیداشت 5400 شهید کردستان، رضا نجفی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان و علی مرادی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان سنندج «آیت‌الله حسینی‌شاهرودی» را همراهی کردند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات