۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۶۳۰۱۷۵

۲ هزار میلیارد تومان برای جبران خسارات سیل به گلستان اختصاص یافت

۲ هزار میلیارد تومان برای جبران خسارات سیل به گلستان اختصاص یافت
استاندار گلستان گفت: برای جبران خسارات سیل تا کنون ۲ هزار میلیارد تومان از منابع تملک دارایی و بانک‌ها به استان گلستان تخصیص یافته است.

به گزارش خبرگزاری رسا، هادی حق‌شناس در نشست صمیمی رئیس ستاد اقامه نماز کشور با مدیران استان گلستان، اظهار داشت: سیل ابتدای امسال در گلستان چهار هزار و 800 میلیارد تومان به استان خسارت وارد کرد که دو هزار و 800 میلیارد تومان آن مربوط به بخش کشاورزی بود.

وی افزود: این حادثه به 21 هزار واحد مسکونی در استان خسارت زد که 14 هزار واحد مسکونی تا کنون بازسازی شدند و هشت هزار واحد مسکونی هم در حال ساخت است که تا پایان سال تکمیل خواهند شد.

استاندار گلستان ادامه داد: برای جبران خسارات سیل تا کنون دو هزار میلیارد تومان از منابع تملک دارایی و بانک‌ها به استان گلستان تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه سیل در کنار خسارت موجب نعمت هم بود، گفت: چهار هزار میلیارد مترمکعب آب شیرین وارد استان شد که با کشت شالی در 100 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان، 700 هزار تن شلتوک و 400 هزار تن برنج تولید شد.

به گفته حق شناس، تولید 400 هزار تن برنج در گلستان، چهار هزار و 800 میلیارد تومان برای کشاورزان درآمد ایجاد کرده است./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات