۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۶۳۰۱۷۸
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

گام دوم انقلاب؛ منشوری برای دومین مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی

گام دوم انقلاب؛ منشوری برای دومین مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی
استاد حوزه علمیه بیانیه گام دوم را به مثابه منشوری برای دومین مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی دانست و گفت: مخاطب این بیانیه ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرکار خانم فاضله، نرگس صفیاری استاد حوزه علمیه، امروز در نشستی که با موضوع تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) شهرقدس برگزار شد، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به تمام مردم و مخاطب اصلی آن جوانان هستند.

وی با تاکید بر اینکه طلاب باید این بیانیه را بفهمند و ابعاد مختلف آن را برای مردم تشریح کنند، ادامه داد: برای فهم بهتر این بیانیه لازم است بدانیم امروز انقلاب اسلامی در چه نقطه ای قرار دارد و در جهان دارای چه جایگاهی است همچنین بدانیم آرمان های انقلاب اسلامی چیست و انقلاب ایران بار دیگر انقلاب ها چه تفاوتی دارد بر همین اساس نیازمند بازخوانی تاریخ هستیم.

صفیاری بیان داشت: انقلاب اسلامی درحالی چهلمین سالگرد پیروزی خود را پشت سر گذاشت و قدم به دهه پنجم حیات خود نهاد که دشمنان مستکبر گمان های باطل در سر داشتند تا بتوانند انقلاب اسلامی را نابود کنند چرا که آنان در گذر این چالش ها چیزی جز پیشرفت های خیره کننده که همواره بیانگر سربلندی انقلاب بود چیزی مشاهده نکردند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: درچنین نقطه عطفی رهبر انقلاب با صدور بیانیه گام دوم و برای ادامه این راه روشن به تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه گذشته پرداختند و توصیه های اساسی به منظور جهاد بزرگ برای ساختن ایران ارائه فرمودند.

وی افزود: بیانیه گام دوم به مثابه منشوری برای دومین مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی خواهد بود و فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی را رقم خواهد زد.

صفیاری به کتاب راز های دهه شصت اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در این کتاب به لزوم یادگیری این مهم که جمهوری چیست؟ چرا جمهوری اسلامی؟ معنای دموکراسی چیست؟ و چرا اصرار به اضافه کردن آن به جمهوری داشتند اشاره می شود./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات