۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۶۳۰۱۸۸
تولیت مدرسه علمیه امام حسین:

طلاب به علم همراه با تقوا توجه داشته باشند

طلاب به علم همراه با تقوا توجه داشته باشند
آیت الله حسینی مازندرانی با تاکید بر اینکه طلاب با کسب علوم دینی به مردم خدمت کنند، گفت: طلاب به علم همراه با تقوا توجه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدرضا حسینی مازندرانی تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهرری، امروز در جلسه درس اخلاق این مدرسه علمیه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: از ثمرات توکل رسیدن به فضائل اخلاقی و مراتب معرفتی است.

وی با اشاره به اینکه خداوند از رگ گردن به انسان نزدیک تر است، ادامه داد: انسان در همه احوال باید بداند که در محضر خداوند است و حضرت حق اعمال ایشان را مشاهده می کند.

آیت الله حسینی مازندرانی با استناد به آیات الهی موفقیت انسان را در گرو توکل بر خداوند دانست و ابراز کرد: ضعف ایمان و تقوا بزرگ ترین مانعی هستند که مانع توکل انسان به خداوند می شود.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهرری ادامه داد: توکل از مراتبی است که اگر انسان به رتبه و مقام برسد هرگز دست خود را به سوی غیر دراز نمی کند و تنها از خداوند طلب یاری می جوید.

وی با اشاره به اینکه توکل به خداوند حلال تمام مشکلات است، گفت: اگر پروردگار اراده کند مشکی از مشکلات انسان حل شود هیچ کسی نمی تواند مانع تحقق این مهم شود بنابراین انسان باید قدر نعمت توکل را بداند چرا که کسب مقام توکل بسیار ارزشمند است.

آیت الله حسینی مازندرانی با اشاره به داستان حضرت ابراهیم(ع)، عنوان کرد: حضرت با توکلی که به خداوند داشت تمامی بتان را درهم شکست و با وجود همین توکل بود که از آتش نمرودیان نجات یافت.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهرری با بیان حدیثی از پیامبراکرم(ص)، عنوان کرد: حضرت فرمودند: قوی ترین افراد، کسانی هستند که بر خداوند توکل می کنند؛ ریشه قوت قلب توکل بر خداوند است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طلاب باید در رعایت تقوا و در امر مطالعه و پژوهش پیشگام باشند تا بتوانند با علم آموزی و تهذیب نفس در جایگاه عالم ربانی و یا مرجع تقلید به مردم خدمت کنند./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات