۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۶۳۰۵۱۸

بیش از ۲۲۰۰ نفر در استان کرمانشاه از کمک‎های ویژه کمیته امداد بهره‌مند شدند

بیش از ۲۲۰۰ نفر در استان کرمانشاه از کمک‎های ویژه کمیته امداد بهره‌مند شدند
مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: در نیمه نخست امسال ۲۲۴۱ نفر در استان کرمانشاه از کمک‎های موردی ویژه کمیته امداد بهره مند شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا، محسن رخصی اظهار داشت: کمیته امداد با هدف رفع مشکلات درمانی، تحصیلی و معیشتی خانوارهای نیازمند کمک موردی ویژه پرداخت می‎کند.

رخصی با اشاره به اینکه این کمک‎ها در قالب کمک بلاعوض و تا سقف دو میلیون تومان بنا به نیاز هر خانوار مددجو پرداخت می‎شود بیان کرد: در نیمه نخست امسال دو هزار و 421 نفر در استان از کمک های موردی ویژه این نهاد بهره مند شده‎اند.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه عنوان کرد: در این مدت بیش از یک میلیارد و 46 میلیون تومان کمک موردی ویژه به خانوارهای نیازمند در استان اختصاص داده شده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته نیز حدود 22 هزار نفر در استان کرمانشاه از کمک های موردی این نهاد با اعتبار 11 میلیارد و 271 میلیون تومان برخوردار شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه بخشی از اعتبارات پرداختی در سرفصل کمک‎های موردی از محل صدقات مردمی تامین می‎شود عنوان کرد: کمک‎های موردی ویژه به نیازمندان غیر تحت حمایت نیز اختصاص می‎یابد.

رخصی در ادامه با اشاره به اینکه کمیته امداد مددجویان واجد شرایط مجری طرح اشتغال و بانوان شهری کمتر از 50 سال سن را تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی قرار می‎دهد عنوان کرد: هم اکنون حدود پنج هزار مددجوی کرمانشاهی به سازمان تامین اجتماعی معرفی و این نهاد حق بیمه این مددجویان را ماهانه به حساب آن سازمان پرداخت می‎کند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد استان کرمانشاه در نیمه نخست امسال بیش از چهار میلیارد و 61 میلیون تومان به عنوان حق بیمه این مددجویان به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز کرده است عنوان کرد: در سال 97 نیز بیش از شش میلیارد و 213 میلیون تومان حق بیمه مددجویان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است.

رخصی با بیان اینکه مددجویان با توجه به سابقه پرداخت حق بیمه و شرایط سنی بازنشسته سازمان تامین اجتماعی خواهند شد عنوان کرد: زنان سرپرست خانوار با رسیدن به سن 55 سالگی و دارا بودن 10سال سابقه پرداخت حق بیمه می‌توانند از مزایای بیمه بازنشستگی تامین اجتماعی بهره‌مند شوند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات