۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۶۳۰۶۲۶
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی مطرح کرد؛

ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخابات

ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخابات
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه باید رقابت انتخاباتی سالم با مشارکت حداکثری مردم شاهد باشیم، گفت: باید پیشگیری و پیش بینی‌ها مدیریت شود تا جرمی صورت نگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی ظهر امروز در دومین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی خراسان جنوبی اظهار داشت: بعد از احراز صلاحیت انتخابات باید اطلاع رسانی صورت گیرد تا از برخی مظلوم نمایی‌ها جلوگیری شود.

وی گفت: باید کمیته حقوقی با حضور قضات، وکلا و کارشناسان حقوقی تشکیل شده و تخلفات انتخاباتی را رصد کنند و در این کمیته می‌توان بسیاری از تعارضات را مورد بررسی قرار داد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی افزود: بسیاری از تبلیغات غیرمجاز در فضای مجازی صورت می‌گیرد و باید دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کارگروه ویژه‌ای را در این زمینه تشکیل دهند.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: بهترین اقدام برای تخلفات یک سایت فیلترکردن آن است تا همه متوجه شوند که فضای مجازی رصد می‌شود.

وی با بیان اینکه باید رقابت انتخاباتی سالم با مشارکت حداکثری مردم شاهد باشیم، ادامه داد: به دنبال فضای سالم انتخاباتی در استان هستیم و باید پیشگیری و پیش بینی‌ها مدیریت شود تا جرمی صورت نگیرد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین پیشگیری در زمینه تخلفات انتخاباتی و فضای امنیت کشور از مهم ترین اقداماتی بوده که در این زمینه دستگاه‌های نظارتی باید انجام دهند.

حجت الاسلام حمیدی اظهار کرد: امروز دشمن با بهانه‌های واهی به دنبال به هم ریختن امنیت کشور بوده و در سال‌های اخیر نیز دشمنان فتنه‌های زیادی برای براندازی نظام اسلامی انجام دادند.

وی افزود: هر چقدر اعتماد مردم را افزایش دهیم به طور قطع میزان مشارکت‌ مردم در صحنه‌های مختلف کشور بالا می‌رود و سبب از بین رفتن توطئه‌های دشمنان می‌شود و قوه قضاییه نیز به هیچ عنوان قصد دخالت در انتخابات را ندارد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: برای برگزاری انتخابات در هیچ حوزه‌ای نگرانی وجود ندارد و جمهوری اسلامی ایران نیز از رای مردم صیانت می‌کند و دستگاه‌های نظارتی هم باید تمام تلاش خود را در حفظ این امانت داشته باشند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات