۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۶۳۰۸۱۶

کیک‌های آلوده ربطی به قاچاق مواد مخدر ندارد

کیک‌های آلوده ربطی به قاچاق مواد مخدر ندارد
دبیرکل ستاد مبارزه در سخنانی در جمع خبرنگاران، هرگونه ارتباط میان مبحث کیک هابی آلوده با قاچاق مواد مخدر را منتفی دانسته و بررسی موضوع توسط نهاد‌های ذی ربط خبر داده است.

به گزارش خبرگزاري رسا، سومین نشست تخصصی معاونان، مدیران کل و شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور همزمان با روز پژوهش با موضوع «بررسی روند مبارزه با مواد مخدر و راهبردهای آینده در گام دوم انقلاب اسلامی» در تهران برگزار شد. در این مراسم جمعی از مسئولین انتظامی و امنیتی با بیان راهکارهای خود بر ضرورت تداوم مبارزه بی امان با مواد مخدر تاکید کردند.

در این نشست، پنج کتاب با عناوین «روش پژوهش در اعتیاد»، «مداخلات و درمان های کوتاه مدت برای سوءمصرف مواد»، «درمان سوءمصرف مواد و خانواده درمانی»، «مدیریت نشانه های افسردگی در مراجعان سوءمصرف کننده مواد مخدر در طول بهبودی اولیه» و «درمان سوءمصرف مواد مبتنی بر ذهن آگاهی برای نوجوانان» معرفی شدند.

همچنین از سند جامع مقابله با عرضه مواد مخدر روان گردان و پیش سازها، سند جامع اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و سامانه جامع مراکز نگهداری درمان و کاهش آسیب معتادان متجاهر موضوع ماده ۱۶ قانون رونمایی شد.اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه که در این نشست سخنان مبسوطی ارائه نموده بود، با پایان مراسم به میان خبرنگاران آمد و اظهار کرد: برای تسهیل کار ستاد مبارزه با موادمخدر، عباس لطفی که پیش از این مدیر کل روابط امور بین الملل ستاد مبارزه با موادمخدر بود به عنوان سخنگو این ستاد منصوب شد.

وی گفت: وی در حوزه مبارزه با مواد مخدر تجربیات زیادی دارد.

سردار مومنی گفت: بودجه ستاد مبارزه با مواد مخدر امسال ۱۹ درصد افزایش یافت که از دولت و رئیس جمهور بابت این موضوع تشکر می‌کنم.دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر افزود: امسال یکی از موفقیت آمیزترین سال‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر بوده است.

سردار مومنی درخصوص کیک‌های آلوده به قرص گفت: موضوع کیک‌های آلوده به قرص در حوزه قاچاق موادمخدر منتفی است و دستگاه‌های مربوطه در حال پیگیری هستند.

وی افزود: دو سامانه داریم یکی سامانه جامع مراکز نگهداری که امروز رونمایی شد تا از همه افرادی که به مراکز بازپروری مراجعه می‌کنند اطلاعات کامل داشته باشیم تا قدرت ارزیابی بالا برود، دیگری سامانه ملی اطلاعات است که فعالیت همه دستگاه را به صورت بر خط زیر نظر دارد که در فرصت مناسب رونمایی خواهد شد.

سردار مومنی خاطرنشان کرد: هدف همایش امروز بررسی روند مبارزه با مواد مخدر در ۴۰ سال گذشته و تدوین راهبرد جدید برای سال آینده است./1360//101/خ

ارسال نظرات