۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۶۳۰۸۶۴
حجت‌الاسلام رستمی:

مسیر انقلاب تا رسیدن به تمدن آرمانی ادامه دارد

مسیر انقلاب تا رسیدن به تمدن آرمانی ادامه دارد
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: مسیر انقلاب تا رسیدن به تمدن آرمانی ادامه خواهد داشت و انتظار انقلاب این است که تلاشگران دست از مجاهدت برندارند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم رونمایی از کتب ده‌گانه انقلاب اسلامی که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: در مواجهه با جهان غرب این سوال برای مسلمانان به صورت جدی مطرح شد که چرا عقب ماندیم؟ این سوالی جدی بود که مسلمانان را درگیر کرده بود و با پاسخ‌هایی از جنس پوست‌اندازی و تغییر و‌ نیز پاسخ‌های منورالفکرهایی که معتقد بودند از سرتاپا باید فرنگی شویم تا پیشنهاداتی در طرف مقابل این تفکرها روبرو بودیم. در این پاسخ‌ها نگاه‌های متفاوتی به چرایی عقب ماندگی وجود داشت.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی حجت قطعی و وقوعی بر بحث تحقق نظام و جامعه مبتنی بر تفکر اسلام‌ ناب در عالم بود، افزود: به این پرسش که آیا انقلاب به پایان رسیده و یا ادامه دارد، حضرت امام(ره) و رهبری پاسخ داده‌اند. هدف انقلاب و مردم، اکتفا به ساقط کردن نظام سیاسی شاهنشاهی و جایگزینی نظام سیاسی جدید نبود. موضوع بسط تفکر انقلابی در جامعه ایران و هم در بیرون در قالب حمایت از جریاناتی که در این مسیر حرکت می‌کنند هدف اصلی انقلاب مطرح می‌شود.

حجت الاسلام رستمی ادامه داد: امام در جریان پذیرش قطعنامه ۵۹۸ مطرح می‌کنند که جنگ فقر و غنا، جنگ حق و باطل، جنگ اسلام و ‌کفر پایان ناپذیر است و این طور نیست که با پایان جنگ و پذیرش قطعنامه این مبارزه به پایان رسیده باشد. فهم آنچه انقلاب می‌خواست و انقلابیون پیگیری می‌کردند ما را به این نقطه می‌رساند که فرایند اهداف انقلاب اسلامی با تاسیس نظام اسلامی به پایان نمی‌رسد. در بیانات مقام معظم رهبری همین تفکر به صورت جدی‌تر دنبال می‌شود. بنابراین تعبیر مکتب انقلاب را تعبیر به مسیر ترسیم شده انقلاب از سوی رهبران انقلاب می‌کنند.

حجت الاسلام رستمی پنج اعتقاد و نقطه کلیدی و ذیل آن پنج وظیفه برای جامعه و افراد آن مطرح کرد و گفت: نخستین نقطه کلیدی توحید است، دوم کرامت انسان و اعتقاد به اینکه خداوند انسان را تکریم کرده است. سوم اعتقاد به حیات پس از مرگ و اعتقاد به محاسبه و پایان ناپذیر بودن زیست و اعتقاد به استعداد بی‌پایان انسان است. نهایتا اعتقاد به حرکت عالم به سوی حق است.

رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها به وظایف افراد در رسیدن به مرحله ساخت جامعه اسلامی اشاره و بیان کرد: تحقق و شکل‌گیری عبودیت در تمام رفتارهای انسانی با هدف‌گیری برای تعالی انسانی در جامعه از وظایف این مسیر است، وظیفه دیگر این است که در تعارض بین منافع دنیوی و رستگاری اخروی، ترجیح با رستگاری اخروی باشد.

حجت الاسلام رستمی ادامه داد: سیاستگذاران و مسئولان باید این ترجیح را انتخاب کنند. وظیفه دیگر مجاهدت و تلاش در مسیر مکتب انقلاب اسلامی است. همچنین امید به پیروزی در سخت‌ترین شرایط وظیفه دیگر‌ است. مرحله پیروزی انقلاب اسلامی و تحقق نظام اسلامی مرحله پایانی نظام اسلامی نیست. انقلاب به مسیر خود ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه ما امروز در مرحله سوم و در حال تحقق دولت اسلامی هستیم، افزود: اسلام با رحلت پیامبر(ص) خاتمه پیدا نکرد بلکه آغاز حرکتی برای شکل‌دهی به نظام اسلامی بود./998/

 

در ادامه حجت الاسلام ثقفی رئپییس بنیاد فرهنگ‌ و اندیشه اسلامی نیز در این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه بدون ایدئولوژی نمی‌توان مکتب را به وجود آورد، اظهار کرد: عدم پیشرفت‌ها و تحقیرها به دلیل عدم توجه به مکتب‌هاست. مکتب به ما خواهد گفت هدف چیست و منزل‌ها کدامند. اگر این مکتب ترویج و مورد مفاهمه اندیشمندان قرار بگیرد آثاری در عرصه نظری و عملی خواهد داشت. در  عرصه نظری شاهد تحول در چهار لایه از جمله رفع تزاحم‌ها، انباشت ثروت علمی، تحول در نگاه راهبردی به اسلام و تحول در روش فهم سازگار با اسلام خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بیانات رهبری در آذر ۷۹ گشایشی علمی ایجاد کرد، گفت: آثار مکتب در عرصه عملی شامل وحدت نخبگان و خواص، برهم زدن صفبندی‌های کاذب، شتاب بخشی به حرکت انقلاب اسلامی، ایجاد وحدت نظر نیروهای انقلاب، رعایت اولویت‌ها در برنامه‌ریزی، مدیریت تهدیدهای دشمن و امکان تحلیل کارآمدی نظام و نگاه کلان و راهبردی به نظام و ... است.

 

رستمی در خاتمه با اشاره به مسیر طی شده انقلاب گفت: مسیر انقلاب تا رسیدن به تمدن آرمانی ادامه دارد و انتظار انقلاب این است که تلاشگران دست از مجاهدت برندارند.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات