۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۶۳۰۹۳۶

طرح جامع ساماندهی هیأت‌های مذهبی برای نخستین بار اجرا می‌شود

طرح جامع ساماندهی هیأت‌های مذهبی برای نخستین بار اجرا می‌شود
مدیرعامل موسسه فرهنگی دینی بقیه الله(عج) هرمزگان گفت: طرح جامع ساماندهی هیأت‌های مذهبی برای نخستین بار در استان هرمزگان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد بزرگداری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مهدویت جزو باورهای شیعه و سنی و حتی فرادینی است که در ادیان دیگر به عنوان منجی یاد می شود.

وی افزود: کارگاه‌های مختلفی را با حضور علمای اهل سنت و شیعه، دانشجویان و دیگر اقشار در این زمینه برگزار کرده ایم.

بزرگداری با بیان اینکه این موسسه از سه سال قبل با توجه به دغدغه امام جمعه فعلی بندرعباس فعالیت خود را آغاز کرد؛ اظهار داشت: دغدغه‌های فعالان مذهبی و آسیب‌هایی که در حوزه مهدویت وجود دارد، باعث شده است بدنبال ایجاد سازوکار علمی درجهت بصیرت افزایی مهدویت و هم افزایی با دستگاه‌های اجرایی مرتبط باشیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه در حوزه مسائل فرهنگی و و مذهبی شاهد روندی رو به افول هستیم و این حقیقتی اجتماعی است و شکل گیری تمدن نوین اسلامی از منویات مقام معظم رهبری در راستای رفع نواقص و مشکلات این حوزه است.

مدیرعامل موسسه فرهنگی دینی بقیه الله(عج) هرمزگان گفت: متاسفانه در جهان اسلام شاهد افراط و تفریط هستیم که از همین رو بدنبال تقویت فرق و آثار حوزه وحدت اسلامی هستیم.

وی با اشاره به رصد آسیب‌های اجتماعی بصورت علمی توسط این موسسه گفت: انحرافات اجتماعی، مذهبی و دینی را احصاء کرده‌ایم.

وی از اجرای طرح تریبون داران در استان خبرداد و افزود: در راستای این طرح برای اقشار تریبون دار و برای فعالان مذهبی و دینی در مساجد، حسینیه ها و تکایا دوره‌های آموزشی تخصصی برگزار می شود.

به گفته مدیرعامل موسسه فرهنگی دینی بقیه الله(عج) هرمزگان، براساس طرح جامع ساماندهی هیئت‌های مذهبی برای نخستین بار در استان هرمزگان، دوره آموزشی مهارت‌های تبلیغ، فنون سخنوری و توانمندسازی علمی با اعطای مدرک رسمی و معتبر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه از دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود حمایت بیشتری از این موسسه داشته باشند و ما را بازوی اجرایی خود در برنامه‌های فرهنگی، مذهبی، اجتماعی بدانند اظهار داشت: براساس فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر آتش به اختیاری در زمان جنگ نرم، بایستی افسران جنگ نرم حضور داشته باشند که موسسه ما این ظرفیت نرم افزاری را دارد.

مدیرعامل موسسه فرهنگی دینی بقیه الله(عج) هرمزگان از آسیب شناسی جامع تر در سطح لایه‌های مختلف اجتماعی خبر داد و گفت: آسیب شناسی انحرافات اجتماعی، دینی و مذهبی در بین دانش آموزان و دانشجویان انجام شده است و نیاز است در سایر بخش ها از جمله طلاب و روحانیون، جامعه پزشکی و پرستاری، تجار و بازاریان و سایر اقشار نیز این آسیب شناسی صورت پذیرد.

وی با اشاره به موضوع انتخابات پیش رو گفت: انتخاب صحیح مهمترین عاملی است که می‌تواند آینده استان و کشور را رقم بزند که در این حوزه بایستی آسیب شناسی صورت گیرد تا انتخاب صحیح و تحقیق گرایانه محقق شود.

بزرگداری گفت: طرح‌های این موسسه فارغ از دیدگاه‌های سیاسی و جناحی و کاملا تخصصی اجرا می شود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات