۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۶۳۰۹۳۹
امام جمعه یزد:

هیچ راهی برای رفع مشکلات جز تکیه به نیروهای داخلی نداریم

هیچ راهی برای رفع مشکلات جز تکیه به نیروهای داخلی نداریم
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه هیچ راهی برای رفع مشکلات جز تکیه به نیروهای داخلی نداریم، گفت: مسئولان و صنعتگران توانمندی نیروهای بومی را باور کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در اختتامیه چهارمین جشنواره کشوری مالک اشتر اظهار داشت: همه ما باید مراقب باشیم که ظاهر و باطنمان را در نظر خدا اصلاح کنیم؛ همین کار را انجام دهیم خداوند بین ما و مردم را اصلاح می‌کند.

وی با بیان اینکه در روایات هم این موضوع تاکید شده که هر کسی باطنش را اصلاح کند، خدا بین او مردم را اصلاح می‌کند تصریح کرد: اگر هم ما بین خود و خدا را اصلاح نکردیم، خدا ما را به خودمان واگذار می‌کند و قطعا ما در این صورت در تمام کارهایمان می‌مانیم.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: در طول سال‌های انقلاب هم هر کاری که برای رضای خدا و با نیت خالصانه بوده بالاترین نتیجه‌ها را گرفتیم ولی اگر در کاری خالص نبودیم و نیتمان غیر از رضای خدا بود، مشکلات فراوانی به وجود می‌آمد.

آیت‌الله ناصری یزدی که در طول سال‌های تبعید حضرت امام خمینی(ره) همراه ایشان بود گفت: در طول آن سال‌ها حتی یک لحظه نتوانستم حرکتی از امام پیدا کنم که در آن نیتی غیر از رضای خدا وجود داشته باشد؛ حتی حاج احمد آقا می‌فرمود که اگر امام یک لیوان آبی را به دست من می‌داد برای این نبود که من پسرش هستم بلکه برای رضای خدا این کار را انجام می‌داد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: به خصوص در حمایت از اسلام، انقلاب و آرمان‌های امام حسین(ع) ما باید همه کارهایمان را با نیت خالص و تنها برای رضای خدا انجام دهیم، در این صورت است که خداوند هم حمایت کامل از ما انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه خداوند هیچ زمانی کاری را که برای او انجام شود را رها نمی‌کند گفت: اگر کار ما با نیت خالص انجام می‌شود اصلا نباید نگرانی داشته باشیم چرا که قطعا با نصرت خداوند همراه است؛ همان طوری که در طول 40 سال قبل، خداوند از انقلاب حمایت کرده است چرا که نیت امام و رهبری و عمده ملت و مسئولان خالصانه بوده است.

امام جمعه یزد به بحث ضرورت وجود تفکر و تعقل در تمام اعمال، بیانات و کردارمان اشاره کرد و افزود: تفکر و تعقل در شنیدنی‌ها و در گفتارها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، ما باید در ارتباط با هرچیزی که می‌شنویم یا می‌گوییم به درستی فکر کنیم و برای انتخاب حرفی که می‌خواهیم بزنیم یا اقدامی که می‌خواهیم انجام دهیم به درستی تعقل کنیم، قطعا هیچ زمانی به مشکل نمی‌خوریم.

آیت‌الله ناصری یزدی با بیان اینکه هر کسی این دو اصل را در زندگی خود نداشته باشد با مشکل مواجه می‌شود گفت: امام خمینی(ره) در ارتباط با تمام بیانات و اقدامات خود به درستی تفکر و تعقل می‌کرد و حتی در برخی مسائل تا سه یا چهارماه فکر می‌کرد ولی تصمیم را می‌گرفت که کاملا درست و به جا بود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: اگر این ویژگی را همه ما در جامعه داشته باشیم، شایعه پراکنی‌ها و دروغ‌گویی‌های دشمن به هیچ عنوان نتیجه نمی‌بخشد و هر یک از مردم و مسئولان وقتی چیزی را شنیدند، به تفکر و تحقیق در ارتباط با ان می‌پردازند و به راحتی آن را قبول نمی‌کنند.

وی با اظهار تعجب از اینکه برخی افراد بدون هیچ تفکری هر حرفی که از دیگران می‌شنود قبول می‌کنند گفت: خیلی از بزرگان در طول قرون مختلف به این بلا دچار بودند و به همین دلیل تصمیمات اشتباه بزرگی می‌گرفتند که نتیجه آن بسیار نامناسب بوده است.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه یکی دیگر از مسائلی که در جامعه ما باید وجود داشته باشد، اعتماد به توانمندی‌های نیروهای بومی است گفت: متاسفانه هنوز اعتماد به داشته‌های نیروهای بومی خودمان در بین خیلی از مسئولان و صنعت‌گران به وجود نیامده است.

آیت‌الله ناصری یزدی ادامه داد: ‌درد کشور را که مشکلات اقتصادی و تحریم‌هاست را می‌دانیم و به خوبی هم می‌دانیم که این تحریم‌‌ها به دلیل عدم خودکفایی در زمینه‌های مختلف تاثیرگذار است اما باز هم درست اقدام نمی‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: ما درد را به خوبی می‌شناسیم و می‌دانیم که دوای این درد هم تکیه به نیروهای داخلی است و هیچ راهی برای برون رفت از مشکلات جز استفاده از این ظرفیت نداریم، پس چرا مسئولان از این دوا به درستی برای درمان درد کشور استفاده نمی‌کنند.

وی بر ضرورت ورود بسیج و سپاه به عرصه آموزش تاکید کرد و افزود: باید زمینه ای فراهم شود که آموزش در کشور بر پایه سه اصل اساسی تدین، تفکر و تعقل ایجاد شود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات