۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۶۳۰۹۴۹
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

وظیفه حوزه و دانشگاه حفظ تفکر انقلابی و اسلامی است

وظیفه حوزه و دانشگاه حفظ تفکر انقلابی و اسلامی است
مدیر حوزه علمیه همدان گفت: وظیفه همه ما حفظ تفکر انقلابی و اسلامی است و باید منطبق بر تعقل، تدبر و قانع شدن و قانع کردن نسل جدید باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه استان همدان در نشست مدیران و اساتید حوزه و دانشگاه با تشریح نقش این دو نهاد در پیروزی انقلاب اسلامی اظهارداشت: خدا را شاکریم که به برکت زحمات علمای ربانی، در راس آن امام راحل و خدمات امثال شهید مفتح، شهید مطهری ها و سایر بزرگان روحانی و غیر روحانی این انقلاب به پیروزی رسید.

وی افزود: گام اول انقلاب با اخلاص امام خمینی، استقامت امت و همراهی همه اقشار به ویژه حوزه و دانشگاه به ثمر نشست و انقلاب نه تنها باعث افتخار و عزت مملکت اسلامی شد که در منطقه و دنیا نیز سبب احیا اسلام شد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران جواب عملی به کسانی بود که 70 سال دین را افیون ملت ها می نامیدند،ابراز کرد: انقلاب اسلامی پس از پیروزی، جواب محکمی برای دشمنان بود و ثابت کرد که دین نه تنها جامعه را به خاموشی نمی‌کشاند بلکه احیا کننده امت‌ها است.

وی با بیان اینکه توجیه افکار عمومی یکی از مهم ترین نیازها در مسیر رسیدن به اهداف است، عنوان کرد: امام خمینی(ره) برای پیاده کردن انقلاب اسلامی ابتدا به تبیین مساله ولایت فقیه و حکومت اسلامی، که زیر بنای فکری انقلاب بود پرداخت.

آیت الله موسوی اصفهانی بیان کرد: ایشان در گام اول این مبانی را برای علما و رهبران فکری، ایمانی و متدینین اجتماع، پایه‌ریزی کرد و بر روی آنها سرمایه‌گذاری کرد.

وی با تاکید بر نقش حوزه و دانشگاه در گام دوم انقلاب گفت: وظیفه ذاتی حوزویان و دانشگاهیان ترسیم این زیر بنای اعتقادی است که زمینه ساز پیشرفت کشور و انقلاب خواهد بود.

مدیر حوزه‌های علیمه همدان افزود: بیش از هر زمان دیگر امروز جوانان ما نیاز به این مسائل دارند، چرا که دشمن به صورت شبانه روزی به دنبال تخریب ولایت فقیه و انحراف افکار جوانان ما است و مقابله با این شبهات وظیفه اصلی حوزه و دانشگاه است.

وی با بیان اینکه طلاب و دانشجویان با دید نقد و مطالبه گرانه به موضوعات نگاه می کنندعنوان کرد: برای پاسخ گویی به شبهات این نسل در تامین تغذیه فکری آنها باید به مسائل دینی و انقلابی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

آیت الله موسوی اصفهانی تاکید کرد: از آنجایی که انقلاب اسلامی بر مبنای اصول قرانی شکل گرفته است وظیفه اساتید حوزه و دانشگاه در تبیین این اصول بسیار سنگین است و ما نیز به حضور شما افتخار می‌کنیم.

وی مهم ترین مسئله روز را توجه به مسائل عقیدتی دانست و گفت: درست است که مبارزه با ربا یکی از مسائل اساسی اسلام است و حتی تا جایی که اگر کسی دست از ربا بر نمی دارد را مصداق جنگ با خدا عنوان کرده اند، اما به نظر زیر رسیدگی به مسائل عقیدتی از الزام بیشتری برخوردار است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: همه ما در برابر جامعه مسئول هستیم و باید تا آنجا که در توان داریم برای مستحکم تر شدن این وحدت تلاش کنیم و اینکه منتظر باشیم تا دیگران قدمی بردارند و پس از آن نیز ما اقدامی انجام دهیم، چندان زیبا نیست.

وی با اشاره به دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه ابراز داشت: چه خوب است که ما با تمام وجود وارد میدان شویم و با استفاده از تجربیات دیگران و بهره‌برداری از نقاط قوت گذشتگان در مسیر پیشرفت کشور و انقلاب حرکت کنیم.

آیت الله موسوی اصفهانی خواستار توجه ویژه به نسل جوان شد و گفت: اساتید و مدیران نباید از مسائل نسل جدید غافل شوند و نسبت به تبیین چرایی انقلاب و این قیام شکوهمند برای مقابله با تبلیغات سو دشمن تلاشی ویژه داشته باشند.

وی تصریح کرد: وظیفه همه ما حفظ تفکر انقلابی و اسلامی است که منطبق بر تعقل، تدبر و قانع شدن و قانع کردن نسل جدید باشد.

مدیر حوزه‌های علیمه همدان با بیان اینکه نسل جدید نباید تحت تبلیغات دشمن قرار گیرند اظهار داشت: ایجاد حس بی تفاوتی و مقابله با نظام، نقشه اصلی دشمنان برای نسل جدید است بنابراین با انسجام و ایجاد این وحدت بین حوزه و دانشگاه تحت رهبری مقام معظم رهبری می توان با این دسیسه دشمن مقابله کرد.

وی با اشاره به سخن امام خمینی که فرمودند: " پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد" تصریح کرد: در این ایام که آشوبگران به دنبال راه اندازی فتنه در کشور بودند همگان دیدند که حضرت آقا با یک صحبت 5 دقیقه ای چگونه این قائله را به نفع ممکلت تمام کردند.

آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به لزوم برقراری ارتباط بین دانشگاه و حوزه، تاکید کرد: در سایه وحدت حوزه و دانشگاه بحمدالله ارتباط خوبی بین این دو نهاد شکل گرفته است و هر چه این تبادل افکار بیشتر تقویت شود می توان سم پاشی‌های دشمنان را بی اثر کرد.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات