۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۶۳۰۹۶۳
معاون علمی و فناوری رییس جمهور:

عامل پیشرفت های دفاعی نوآوری در شرایط تحریم بوده است

عامل پیشرفت های دفاعی نوآوری در شرایط تحریم بوده است
معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: عامل پیشرفت های صنعت دفاعی عدم نگاه به خارج، نوآوری در شرایط تحریم و استفاده مناسب از شرکت های دانش بنیان و خصوصی بوده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور  در گردهمایی "روسای آزمایشگاه های تحقیقاتی همکار وزارت دفاع در اکتساب فناوری رو به آینده" که با حضور وزیر دفاع  در موسسه تحقیات و نوآوری دفاعی برگزار شد با بیان اینکه در هیچ دوره ای از تاریخ ایران تا این اندازه در حوزه  "پژوهش" سرمایه گذاری نشده است گفت: پژوهشگاه های پیشرفته کشور و استخدام نیروهای توانمند با سرمایه گذاری های گسترده نتوانسته است خروجی  مطلوبی از حوزه پژوهش عاید کشور نماید و ما نیازمند بازنگری و تعیین سیاست های جدید در این رابطه هستیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور عدم دخالت سازمان ها در فرایند پژوهش و تولید را یکی از راه کارهای پیشرفت کشور در حوزه پژوهش عنوان کرد و گفت: چنانچه سازمان ها به بخش خصوصی اعتماد کنند قطعاً پیشرفت های کشور در حوزه علم و فناوری نمود عینی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه محدودیت سبب ایجاد نوآوری می شود گفت: عامل پیشرفت های صنعت دفاعی عدم نگاه به خارج، نوآوری در شرایط تحریم و استفاده مناسب از شرکت های دانش بنیان و خصوصی بوده است.

محمد قمین
ارسال نظرات