۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۶۳۰۹۸۴
آیت الله غروی:

وظیفه شورای عالی سیاست گذاری و بررسی مسائل کلان حوزه های علمیه است

وظیفه شورای عالی سیاست گذاری و بررسی مسائل کلان حوزه های علمیه است
عضو شورای عالی حوزه های علمیه وظیفه این شورای مهم را سیاست گذاری و بررسی مسائل کلان حوزه ها عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد غروی، در جمع طلاب کازرون و نورآبادممسنی که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه صالحیه کازرون برگزار شد، با بیان این که خداوند هرکدام انبیا(ع) را از کسانی قرار داده که اهل علم هستند، گفت: انبیا نقش تبیین دین و هدایت مردم را به سمت خدای متعال را ایفا کردند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور ادامه داد: افرادی که اهل علم هستند، راه خدا را پیش می گیرند و مردم را هدایت می کنند و جایگاه ویژه ای دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش و جایگاه شورای عالی حوزه های علمیه اشاره کرد و افزود: شورای عالی نقش سیاست گذاری حوزه های علمیه کشور را ایفا می کند. البته این شورا مدیر حوزه های علمیه را منصوب می کند، اما نقش آن سیاست گذاری و بررسی مسائل کلان مربوط به حوزه هاست.

آیت الله غروی نقش دیگر شورای عالی حوزه را نظارت کلان بر کارهای مدیریت حوزه های علمیه عنوان کرد و ابراز داشت: بخشی از کار بر عهده دبیرخانه شورای عالی است که مسئولیت نظارت را بر عهده دارد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور همچنین تامین و تخصیص بودجه را سومین وظیفه مهم شورای عالی دانست و یادآور شد: اعضای این شورا با مسائل حوزه آشنا بوده و مورد تایید مراجع عظام تقلید نیز هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شورای عالی در هفته دو جلسه برگزار می کند و به مسائل کلان حوزه می پردازد. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات