۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۶۳۱۰۱۸
رییس اداره کل پژوهش های اسلامی صداوسیما:

شهید مفتح الگوی حرکت همه جانبه در عرصه علوم اسلامی است

شهید مفتح الگوی حرکت همه جانبه در عرصه علوم اسلامی است
ظریفیان با گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه شهید مفتح را الگوی ماندگاری از حرکت های همه جانبه در عرصه علوم اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدحسین ظریفیان در آیین گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد تأسیس اداره پژوهش های اسلامی صدا و سیما که در سالن جلسات مدرسه اسلامی هنر برگزار شد با گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه گفت: شهید مفتح الگوی ماندگاری از حرکت های همه جانبه در عرصه علم و علوم اسلامی است.

رییس اداره کل پژوهش های اسلامی صداوسیما با ارائه گزارشی از فعالیت های اداره کل پژوهش های اسلامی صداوسیما اظهار کرد: برای فراهم آمدن یک پژوهش نیازمند تلاش پر دامنه، مستمر و عمیق هستیم تا پژوهش منتشر و مورد توجه قرار گیرد بنابراین اگر گفته شود بیش از 900 عنوان کتاب یا انتشار بیش از هزار شماره مجله از سوی این اداره منتشر شده است هر کدام با خون دل ایجاد شده اند.

وی افزود: برگزاری 170 نشست علمی تخصصی، 125 هزار دقیقه راش از بزرگان حوزوی به غیر از کارهایی که به واسطه این مجموعه صورت گرفته، بررسی و معرفی هزار و ششصد کارشناس از فعالیت های اداره کل پژوهش های اسلامی صداوسیما به شمار می رود که برای آنها تکاپوی عالمانه صورت گرفته و باید این تکاپو را گرامی داشت.

ظریفیان با تصریح بر بررسی گام دوم حرکت در اداره کل پژوهش های اسلامی صداوسیما اظهار کرد: مأموریت های پژوهشی این اداره در گام دوم باید در یک چارچوب علمی و با اتقان بیشتر دنبال شود و در جلسه دیدار با رییس سازمان صداوسیما نیز بر این نکته تأکید شد.

وی با اشاره به محورهای دیدار با رییس سازمان صداوسیما بیان کرد: تحول در فرآیندهای تحقیق و تولید، سخت گیری در محتوای تحقیقات و پرهیز از پژوهش های عادی، در دستور کار قرا گرفتن تدوین راه حل های عملیاتی در تحقیقات دین و رسانه، توجه به سندهای بالادستی، اصلاح روند الگویی، تحول در روش تحقیق اداره و بایسته های فرایندهای ارتباطی با بدنه رسانه و حوزه علمیه از محورهای دیدار با ریس سازمان صداوسیما است.

رییس اداره کل پژوهش های اسلامی صداوسیما افزود: ایجاد حلقه واسط شدن میان حوزه های علمیه و صداوسیما که از جدی ترین ماموریت های مجموعه به شمار می رود همچین کشف چهره های جدید نیروی انسانی و تقویت نیروی جوان انقلابی، برگزاری دروه های آموزشی برای نیروهای سازمان صداوسیما و معرفی کارشناس دینی مستعد در حوزه علمیه از دیگر محورهای دیدار با رییس سازمان صداوسیما است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در دوره جدید مدیریت سازمان شاهد رشد کیفی و کمی فعالیت ها بوده ایم که از نظر کمی پروژه های پژوهشی اداره کل پژوهش های صداوسیما 300 درصد، نشست های تخصصی 142 درصد و کارهای تولیدی 144 درصد افزایش داشته است./1324/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
مصطفی رستمی
ارسال نظرات