۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۶۳۱۰۲۱
معاون پژوهش حوزه های علمیه:

تمدن نوین اسلامی با اقدام جهادی جوانان بصیر انقلابی محقق می شود

تمدن نوین اسلامی با اقدام جهادی جوانان بصیر انقلابی محقق می شود
حجت الاسلام میرمعزی گفت: پیشران ما در طرح تمدن نوین اسلامی جوانان بصیر انقلابی هستند و راهبر حرکت، حرکت جهادی است زیرا با حرکت های عادی و سازمانی به مقصد نخواهیم رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسملین سیدحسین میرمعزی در آیین گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد تأسیس اداره پژوهش های اسلامی صدا و سیما که در سالن جلسات مدرسه اسلامی هنر برگزار شد با اشاره به روایتی از امام علی(ع) و گرامیداشت هفته پژوهش اظهار کرد: پژوهش امر مهمی است و اهمیت آن برای همگان نیز روشن است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه ادامه داد: پژوهش شکافتن مرزهای علمی در یک فرآیند روشمند است؛ امام علی(ع) در حدیثی بیان می کنند علم سلطان است و کسی که این علم را پیدا کند حاکم و کسی که غافل باشد محکوم می شود و رهبر معظم انقلاب در هشت سخنرانی خود این روایت را توضیح داده اند در حالی که چنین کاری از سوی رهبر معظم انقلاب بی سابقه است بنابراین نشان دنده اهمیت روایت است.

وی  با اشاره به بحث پژوهش در بیانیه گام دوم اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم بیان می کنند افرادی که در قله های علم قرار گیرند رهبر می شوند و این که غرب توانسته راهبری کند به دلیل قرار گرفتن روی قله های علم است و اگر ما می خواهیم به سمت نقطه مطلوب حرکت کنیم باید جریان را تغییر داد یعنی ما باید بر روی قله های علم بایستیم که سخن بسیار مهمی است گرچه پیشرفت هایی داشته ایم اما باید بیشتر تلاش کرد.

حجت الاسلام والمسلیمن میرمعزی با تأکید بر این که هر نهادی باید به بحث الزامات راهبردی بیانه گام دوم برای نهاد مربوط به خود بپردازد، اظهار کرد: به عنوان مثال باید بررسی شود الزامات راهبردی بیانیه برای حوزه های علمیه چیست؟ به نظر می رسد که بیانیه در چهل سال دوم دارد افق ها و تکلیف های جدیدی برای ما بیان می کند که این تکالیف چیست و هر نهادی از جمله رسانه باید به این سوال پاسخ دهد و برای پاسخ دادن به این سوال اولین قدم فهم و تحلیل صحیح بیانیه است که هر نهادی باید از زاویه دید خود وارد این بیانه شود و به تحلیل آن بپردازد.

وی در ادامه به تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و گفت: چشم انداز چهل سال دوم انقلاب زمینه سازی برای حکومت جهانی حضرت ولی عصر(عج) است که البته انقلاب نیز برای چنین کاری تشکیل شده است؛ رهبر معظم انقلاب برای زمینه سازی ظهور، طرح تمدن نوین اسلامی را مطرح می کنند که با مقدماتی نیز همراه است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه اضافه کرد: پیشران ما در طرح تمدن نوین اسلامی جوانان بصیر انقلابی هستند و راهبر حرکت، حرکت جهادی است زیرا با حرکت های عادی و سازمانی به مقصد نخواهیم رسید؛ بنابراین در پژوهش باید این مسیر را طی کرد و پژوهش در صداوسیما نیز باید به سمتی حرکت کند که رسالت صداوسیما در ارتباط با حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی به درستی صورت گیرد./1324/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
مصطفی رستمی
ارسال نظرات