۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۶۳۱۰۶۶
وزیر دفاع:

قدرت بازدارندگی ایران را با تفکر بسیجی ‌به دست آوردیم

قدرت بازدارندگی ایران را با تفکر بسیجی ‌به دست آوردیم
وزیر دفاع گفت: قدرت بازدارندگی خود را با تفکر بسیجی در همه راهبردها و سیاست ها به دست آوردیم و با این تفکر قدرت آفرین در برابر زورگویی نظام سلطه ایستادگی کردیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، امیر سرتیپ حاتمی در دومین نشست تخصصی جهادگران علمی بسیج که به میزبانی موسسه تحقیقات و نوآوری دفاعی و با حضور بسیجیان نخبه وزارت دفاع در سالن امام علی(ع) برگزار شد با اشاره به نقش ارزشمند بسیج در طول دوران دفاع مقدس اظهار داشت: " بسیج " به دلیل حضور موثر در دوران دفاع مقدس و  حماسه آفرینی هایش در آن زمان بیشتر با رویکرد نظامی شناخته شده است.

وی با بیان اینکه در همه اقشار و سازمان ها و در همه روستاها و شهرها نقش بسیج در حوزه سازندگی، کمک به محرومان، اشتغال زایی و کارآفرینی پررنگ بوده است گفت: بسیج با رویکرد نظامی و کمک به امنیت کشور وارد صحنه شد اما در ادامه رویکردهای دیگر بسیج نیز همسو با آمادگی رزمی رشد و این نهال ارزشمند تبدیل به شجره طیبه ای شد که خیر و برکات فراوانی را برای جموری اسلامی به ارمغان آورد.

وی  ادامه داد: تشبیه بسیج توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی به  شجره طیّبه و درخت پاک به سبب آثار آنان در مناطق محروم و حمایت از مستضعفان کشور و جهان است، زیرا در کارنامه 40 سال انقلاب اسلامی اوصافی مانند رشد صعودی، پرمیوه بودن، سایه داری و پایداری در بسیج چشم نوازی می‌کند.

وزیر دفاع با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت بسیجی وزارت دفاع ایده های خوبی در زمینه تقویت بنیه دفاعی کشور از قوه به فعل درآمده است گفت: امروز ظرفیت بالای نخبگان بسیجی وزارت دفاع بعنوان مراکز جوشان تفکر و اندیشه ورزی در خدمت حل مسائل ضروری ایران اسلامی است.

وزیر دفاع تصریح کرد: بسیج یک مجموعه بزرگ با ابعاد و جنبه های مختلف است و ما در وزارت دفاع به دنبال تقویت بیشتر کارکردهای بسیج در حوزه علمی هستیم .

امیر سرتیپ حاتمی روشنگری و بصیرت را یکی از مولفه های منحصر به فرد بسیج عنوان کرد و گفت: این بصیرت ناشی از حرکت "بسیج " در مسیر ولایت فقیه و فرماندهی معظم کل قوا حاصل شده است.

وزیر دفاع به نقل از فرمایش گهربار بنیانگذار کبیر انقلاب که فرمودند«اگر بر کشوری ندای دلنشین تفکر بسیجی طنین اندازد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد شد و الا هر لحظه باید منتظر حادثه باشیم»تأکید کرد: حفظ و ارتقا قدرت بازدارندگی خود را با تفکر بسیجی در همه راهبردها و سیاست ها به دست آوردیم و با این تفکر قدرت آفرین در برابر زورگویی و قلدرمآبی های نظام سلطه ایستادگی کردیم.

محمد قمین
ارسال نظرات