۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۶۳۱۲۳۱
رحیم پور ازغدی:

برخی شورای انقلاب فرهنگی را با هیأت دولت اشتباه گرفته اند

برخی شورای انقلاب فرهنگی را با هیأت دولت اشتباه گرفته اند
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با اشاره به کم کاری دولت در اجرای مصوبات این شورا، به ممانعت از حضورش در جلسات اشاره کرد و گفت: برخی شورا را با هیأت دولت اشتباه گرفته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در سلسله نشست های بزم اندیشه که در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) برگزار شد، به تبیین سابقه تاریخی تمدن اسلامی، فرهنگ و گام دوم و نقش شورای انقلاب فرهنگی پرداخت.

وی با اشاره به تمدن اسلام در جهان از قرن ها قبل، گفت: آشنایی با جهان و جهانی شدن را جهانیان از مسلمانان آموختند چون مسلمانان با جهان تجارت علمی، فرهنگی، دریانوردی و تجارت جهانی داشتند حتی لباس پوشیدن مسلمانان در اروپا رایج شده بود.

رحیم پور ازغدی به پیشرفت فرهنگ و تمدن مسلمانان نسبت به غرب اشاره و ابراز کرد: رسانس از ایتالیا و اسپانیا شروع شد که از کشورهای اسلامی بود، مسلمانان از نظر حقوق انسانی، روش های کشاورزی، بهداشت دام و طیور، اصلاح نژاد در حیوانات، گیاه شناسی، ریاضیات و پزشکی نسبت به غرب برتر بودند و همه این ها را مسلمانان به غرب آموختند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: همه علوم در دین اسلام بود و غرب این علوم را سکولاریزه و ضد دینی کردند، علومی را که از مسلمانان گرفته بودند را پیشرفت داده و بر ضد مسلمانان استفاده کردند و اندیشمندان غرب به این امر معترف بوده اند.

وی با بیان این که باید به سابقه تمدن اسلامی توجه شود، گفت: وقتی تمدن و علوم جدید بیان می شود و تصور می شود علومی تازه مطرح شده در حالی که در سابقه تاریخی اسلام وجود داشته است و تاکید بیانیه گام دوم نیز روی همین مساله است که ما در گذشته چه پیشرفت داشته و چه کاری در آینده باید انجام دهیم.

رحیم پور ازغدی اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را منوط به تصمیمات دولت دانست و گفت: رییس جمهور رییس شورا است و روسای سه قوه، روسای کمسیون های فرهنگی و علمی مجلس شورای اسلامی از اعضای آن هستند و افرادی مانند بنده به عنوان عضو حقیقی  در این شورا حضور دارند اما با توجه به این که امکانات در اختیار دولت است، اجرایی شدن مصوبات نیز بر عهده دولت است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به عملکرد ضعیف دولت در اجرایی شدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی برنامه ها و مصوبات مختلفی داشته ایم اما بسیاری از آن ها اجرایی نشده است، قوه قضاییه و اعضای شورا می توانند بر اجرایی شدن این مصوباتش نظارت داشته باشند اما با این که ما به این امر تأکید داشته ایم اما کسی بر اعتراض ما به عنوان عضو شورا بر اجرایی شدن مصوبات پاسخگو نیست.

وی با اشاره به تصویب برخی از مصوبات در کمسیون های شورای انقلاب فرهنگی و خارج از صحن شورا، گفت: در کمسیون هایی چند نفر حضور داشته و مصوباتی مانند اجرایی شدن سند 2030 را داشته اند در صورتی که این مصوبات در صحن شورا مطرح نشده است.

رحیم پور ازغدی به ممانعت از حضور خود در شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره و ابراز کرد: برخی اعضای شورای انقلاب فرهنگی را با اعضای دولت اشتباه گرفتند، من به عنوان طلبه کارمند اسلام و انقلاب هستم و چه در شورا و چه در خارج از این فضا به وظیفه شرعی خود عمل می کنم./864/پ202/ق

امیر خاکراه
ارسال نظرات