۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۶۳۱۲۵۵
پژوهشگر فلسفه و عرفان خواستار شد؛

منظومه فکری علامه حسن زاده آملی تعریف و تبیین شود

منظومه فکری علامه حسن زاده آملی تعریف و تبیین شود
حجت الاسلام سوری با ابراز نگرانی از مغفول ماندن آثار و عقاید بزرگانی از جمله علامه حسن زاده آملی گفت: لازم است منظومه فکری ایشان به صورت تخصصی و علمی تعریف و تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام روح الله سوری مدرس دانشگاه المصطفی و پژوهشگر فلسفه اسلامی در نشست اساتید مؤسسه علمی تربیتی آوای توحید، با اشاره به لزوم بهره گیری از آثار و عقاید بزرگان عرصه فلسفه و عرفان خاطرنشان ساخت: الان مراکز حوزوی در ارتباط با فلسفه فعال هستند که از جمله آنها مجمع عالی حکمت و مرکز تخصصی فلسفه با مدیریت عالی حضرت آیت الله جوادی‌آملی است ولی علامه حسن زاده مظلوم واقع شده است.

وی با تأکید بر این که این مؤسسه می‌تواند فرصت خوبی برای این گونه کارها فراهم کند، گفت: به نطر می‌ رسد یک برنامه ریزی دقیق تر و منسجم تری لازم است تا مرکز فلسفه عرفانی با محوریت مکتب فکری علامه حسن زاده شکل بگیرد.

این مدرس دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: با شکل گیری این مرکز تخصصی،  افرادی در سطوح سه و چهار می‌توانند در آن تحصیل کنند و متون خوبی نیز با محوریت افکار علامه حسن زاده آملی برای آن در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام سوری با بیان این که عقاید فلسفی و عرفانی علامه حسن زاده آملی بسیار قابل استفاده است، یادآور شد: باید مکتب فکری ایشان در وادی طلبگی نشان داده شود، چراکه خروجی های این مرکز می‌ توانند در شهرهای دیگر کارهای فرهنگی انجام بدهند.

وی ابراز داشت: نکته بعدی در وادی پژوهش است که علامه حسن زاده آملی در این قسمت نیز مظلوم واقع شده است؛ در حالی که شما می بینید حضرت آیت الله جوادی آملی مرکز بسیار مجهزی را راه اندازی کرده اند و کارهای بسیار خوبی انجام می‌ شود.

این استاد علوم عقلی حوزه در پایان خاطرنشان کرد: نباید فرصت حضور در محضر چنین بزرگانی را به راحتی از دست بدهیم تا در آینده حسرت بخوریم؛ از این رو به عقیده من لازم است منظومه فکری علامه حسن زاده آملی در فضای حوزه و در بین طلاب به صورت تخصصی و علمی تعریف و تبیین شود./1330/ج

ارسال نظرات