۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۶۳۱۲۶۷
حجت الاسلام والمسلمین فرزانه:

مسؤولان در جهت رفع مشکلات مردم گام بردارند

مسؤولان در جهت رفع مشکلات مردم گام بردارند
امام جمعه موقت مشهد گفت: مردم باید آثار کار مسؤول را در زندگی خود مشاهده کنند و این در ایران شدنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین(ع) در مورد نتیجه دنیا طلبی، گفت: امام علی(ع) غم و اندوه، حرص و داشتن آرزوهای دست نیافتنی را نتیجه عشق دنیا می داند.

وی با اشاره به آیات و روایات در مورد دنیا طلبی، اظهار کرد: دل و قلب ما محل عشق دنیا نیست بلکه جای یاد خدا، عشق به خدا و ترس از خدا است و نیز در نتیجه شیفتگی به دنیا و عشق به دنیا اندوه آور می شود چون حفظ آن چه دارد برای فرد سخت است و حسد نیز نتیجه دنیاطلبی است همچنین دلبستگی به دنیا تولید حرص می کند و این حرص انتهایی ندارد و نیز دنیا محدود و خواسته های انسان نامحدود است بنابراین هیچ انسان دنیا طلب به خواسته های خود نمی رسد.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه امنیت، آرامش و رفاه مالی را فضای مناسب برای انسان از نظر قرآن بیان و ابراز کرد: اسلام با نداشتن و فقر مسلمان و غیرمسلمان مخالف است، کسب ثروت از راه حلال و صرف ثروت در راه خدا موجب می شود تا به آن چه می خواهیم برسیم، ما برای رسیدن به کمال خلق شده ایم و ثروت در مسیر کمال باید صرف شود.

امام جمعه موقت مشهد در ادامه در خطبه دوم با اشاره به این آیه از قرآن کریم که می فرماید: «إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ»، گفت: مردم ما با انقلاب اسلامی ایران و اطاعت از امام خمینی ولایت و امامت را وارد زندگی خود کردند و در نتیجه خداوند توفیق تشکیل نظام اسلامی و پیروزی به آن ها داد، ما به واسطه انقلاب اسلامی نعمت بزرگی داریم چون همه می توانند در مسیر خیرات و ارزش ها از یکدیگر سبقت بگیرند.

وی ابراز کرد: وقتی نظام الهی مستقر شد، دو نوع خصومت داخلی و خارجی با آن می شود و آن چه که مهم است خطر داخلی است چون در مقابله با دشمن خارجی اگر دشمن را کوچک نشمارد، به دشمن اعتماد نکند، لحظه ای چشم از دشمن برنداشته و از دشمن نترسد موجب می شود در برابر دشمن خارجی پیروز شود چنانچه که دشمن خارجی کشور ما نیز به آن چه می خواهد نرسید و توجه ملت اسلامی به این شرایط موجب این ناکامی دشمن شد.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه با اشاره به اهمیت خطر دشمن داخلی، گفت: اگر مسؤولان کم توجهی و بی توجهی به مردم کنند، خطرناک است، رهبری از مردم در این چهل سال همیشه تقدیر داشتند و همیشه از مردم راضی بودند، اما مشکل ما مسؤولان اجرایی و قانون گذاری است و اگر به مردم توجه نکنند، معلوم است که چه پیش می آید.

امام جمعه موقت مشهد به توجه مسؤولان در جهت رفع مشکلات مردم تأکید و ابراز کرد: مسؤولان مراقب باشند مهربانی، محبت و لطف لباس و پوشش دل شما نسبت به مردم باشد، مسؤولی که دلش لبریز از مردم نیست، نمی تواند کار کرده و به مردم خدمت کند همچنین برای این که مسؤولی در فضای زندگی مردم قرار گیرد و زندگی مردم را لمس کند باید زندگی او متناسب با طبقه ضعیف مردم باشد، اگر زندگی مردم را لمس نکند، نمی تواند به مردم خدمت کند.

وی افزود: مردم نجیب هستند و صف خود را از رژیم دژخیم و آشوبگران جدا کرده اند، اما این مردمی که معترض بودند از شرایط بد اقتصادی خود معترض بودند، مردم ظرفیت بالا دارند اما خشم مردم بالاست و اگر منفجر شد هیچ چیزی نمی تواند جلوی او را بگیرد پس مردم باید آثار کار مسؤول را در زندگی خود مشاهده کنند و این در ایران شدنی است.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه جدایی مردم از نظام را خطر دانست و گفت: اگر مردم به رهبری پشت کردند حتی اگر امام متقین هم باشد نمی تواند کاری کند، ملت به جایی رسیده است که اگر همه نخبگان از انقلاب برگردند، ملت در کنار رهبری می مانند و تا آخرین قطره خون خود این نظام را نگه داشته تا به دست ولی عصر بسپارند.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به استکبارستیزی ملت ایران، ابراز کرد: ملت ایران سراشیبی تندی برای آمریکا و استکبار ساخته اند و آمریکا و ایادی او در جهت افول هستند و تا مردم استکبار را دفع نکنند، آرام نمی گیرند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات