۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۶۳۱۳۱۶
تولیت مدرسه علمیه مروی:

طلاب در دوران طلبگی از طلب سلامت قلب غفلت نکنند

طلاب در دوران طلبگی از طلب سلامت قلب غفلت نکنند
آیت الله تحریری با بیان اینکه طلاب در دوارن طلبگی از طلب سلامت قلب غفلت نکنند، گفت: موعظه اخلاقی قلب را صیقل می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، امروز در جلسه درس اخلاق همین مدرسه علمیه، گفت: نیاز انسان به مواعظ اخلاقی از نان شب نیز واجب‌تر است.

وی توجه و عمل به مواعظ اخلاقی را سرنوشت ساز دانست و ادامه داد: انسان در هر مرحله و جایگاهی که باشد نیازمند به مواعظ اخلاقی است.

آیت الله تحریری با اشاره به اینکه مواعظ اخلاقی روح انسان را صیقل می دهد، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب تا قبل از انتخابشان به عنوان رییس جمهور در جلسات موعظه بزرگان شرکت می کردند و اهتمام ویژه ای به شنیدن مواعظ علما و بزرگان داشتند، در همان دوران با حضرت آیت الله بهجت(ره) در ارتباط بودند و سفارشاتی را از ایشان دریافت می‌کردند که یکی از آنان توجه به نماز اول وقت بود.

تولیت مدرسه علمیه مروی ادامه داد: همچنین ایشان به معظم له فرموده بودند حتما یک کلاس درس و بحث را داشته باشید؛ چه بسا همین درسی که ایشان دارند به سفارش اکید حضرت آیت الله بهجت(ره) بوده است.

وی افزود: به مناسبت های مختلفی من شنیدم رهبر انقلاب با بزرگان ارتباط برقرار می کردند و اگر امکان داشت خودشان به محضر آنان می‌رسیدند یا آنها نزد معظم له می آمدند؛ این نشان می دهد انسان در هر حالی از شنیدن مواعظ نباید غفلت کند.

آیت الله تحریری با استناد به کلام امیر حکمت و بلاغت، اظهار داشت: امام علی(ع) فرمودند: این دلها زنگار می گیرید همانگونه که آهن زنگ می زند، برای این دلها حکمت های جالب را جستجو کنید؛ ما اگر به این دل نپردازیم دچاز زنگار می شود.

تولیت مدرسه علمیه مروی ادامه داد: امام صادق(ع) فرمودند: علمی مانند طلب سلامت نیست، نتیجه تمام علوم انسان باید سلامتی باشد آن هم سلامت قلب؛ اگر طلاب به سلامت قلب توجه نکنند این مفاهیم و اصطلاحات به خودی خود سلامت قلب نمی آورد./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات