۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۶۳۱۳۷۵

تأکید نماینده ولی‌فقیه در گیلان بر همکاری حوزه و دانشگاه جهت رفع مشکلات

تأکید نماینده ولی‌فقیه در گیلان بر همکاری حوزه و دانشگاه جهت رفع مشکلات
نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: کرسی‌های آزاداندیشی باید در دانشگاه‌ها فعال شده و به سمت برطرف کردن نیازمندی‌های جامعه سوق داده شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی پیش از ظهر امروز در همایش «وحدت حوزه و دانشگاه» در رشت اظهار داشت: انقلاب اسلامی بر مبنای تمدن‌سازی اسلامی شکل گرفت و این شکل‌گیری در ادامه بعثت پیامبر اکرم(ص) بود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه بعثت انبیا به‌ویژه بعثت پیامبر(ص) مبتنی بر اجتناب از طاغوت و پرستش خدای یگانه است و انقلاب اسلامی نیز در همین محور شکل گرفت و استوار شد افزود: اهداف بلند انقلاب در طول این سال‌ها با توجه به‌وجود هجمه‌های مختلف و حملات گوناگون بیرونی و درونی به خوبی آشکار شد و درخشید.

وی بیان کرد: در راستای تمدن‌سازی اسلامی لازم است که اتحاد بین حوزه و دانشگاه بیشتر شود البته این اتحاد از ابتدا نیازمند درک متقابل اهالی این دو مرکز دانشی از یکدیگر بود و امروز نیز شاهد هستیم که دانشگاهیان و حوزویان به‌خوبی یکدیگر را درک کرده و می‌شناسند و کمک‌کننده جامعه اسلامی هستند.

امام جمعه رشت با اشاره به وظیفه حوزه و دانشگاه برای سعادتمند کردن جامعه اسلامی افزود: ما در عرصه‌های گوناگون شاهد رشد شاخص‌ها بودیم طوری‌که اندیشه‌ورزان دنیا نیز اذعان داشتند که جامعه اسلامی ایران پیشرفت کرده است اما تلاش‌ها برای پیشرفت جامعه اسلامی باید بیشتر شود.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان تصریح کرد: امروز شاهد حضور فعال و موثر دانشگاهیان، پیشرفت در عرصه‌های مختلف همچون نانو، سوخت هسته‌ای، هوا فضا، صنعت کشتی‌سازی و موشک‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه امروز جامعه اسلامی، حوزه و دانشگاه در کنار هم برای رسیدن به تعالی و شکوفایی جامعه باید تلاش کننند عنوان کرد: حوزویان و دانشگاهیان باید برای انتقال راه‌ها و‌ تجارب علمی خود به دانشجویان و طلاب و تربیت آنان به‌خوبی تلاش کنند.

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: دشمن از علم و توانایی جوانان ما در مراکز علمی هراس دارد و در حال توطئه‌چینی برای برخی مقاله‌های نخبگان و جوانان ایرانی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به ضرورت تربیت صحیح دانشجویان و طلاب بیان کرد: اساتید دانشگاه‌ها موضوعاتی که دارای شبهه‌ است را در کلاس مطرح نکنند و در صورتی که بیان کردند باید پاسخ آن شبهه را هوشمندانه، عالمانه و عمیقانه بدهند و گرنه حق سر درگم کردن دانشجو را ندارند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی و مفاهیم مهم و کلیدی باید در دوران دانشجویی به‌ دانشجویان انتقال داده شود ابراز داشت: اگر این مفاهیم توسط اساتید به دانشجویان انتقال داده نشود در آینده شاهد آسیب‌های متعددی در جامعه خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی موهبت خدا به جامعه ما است اما برخی دانشگاهیان این انقلاب را به‌درستی نشناختند گفت: انقلاب اسلامی ایران دنیا را تحت تاثیر قرار داده از طرفی بسیاری از قدرت‌های زر و زور نیز درصدد تخریب آن‌ هستند بنابراین کسی‌که از این انقلاب حمایت نکند باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه مسئولان باید از اندیشمندان و فعالان حوزه و دانشگاه برای برطرف کردن مشکلات جامعه کمک بگیرند افزود: کرسی‌های آزاداندیشی باید در دانشگاه‌ها فعال شود و به سمت برطرف کردن نیازمندی‌های جامعه در بخش‌های مختلف سوق داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی خطاب به مدیران حوزه و دانشگاه گفت: مدیران و فعالان حوزه و دانشگاه باید بتوانند جوانان را به ایده‌پردازی در رابطه با برطرف کردن مشکلات جامعه و تحقیقات میدانی تشویق کنند و به خوابگاه‌های دانشجویی و طلاب سر بزنند و‌ مشکلات آن را برطرف کنند./1350/د101/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات