۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۶۳۱۴۵۱
امام جمعه کرمان:

سیره شهدا بدون کم و کاست باید به جامعه معرفی شود

سیره شهدا بدون کم و کاست باید به جامعه معرفی شود
امام جمعه کرمان با بیان اینکه استفاده از زبان هنر برای الگوسازی شهدا بسیار اثرگذار است، گفت: شهدا الگوهای واقعی جامعه هستند و باید بدون کم و کاست معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی در دیدار مدیرکل و کارکنان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان اظهار داشت: خدمت به شهدا و خانواده شهدا بسیار ارزشمند بوده و دارای برکات و ثواب است.

وی با بیان اینکه در نقطه نقطه تاریخ اسلام حوادث زیادی وجود دارد که خواندن آن درس‌های زیادی به ما می‌دهد گفت: خدمت به شهدای انقلاب خدمت به تاریخ اسلام است.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه بر اساس آثار و شواهدی که وجود دارد تاریخ اسلام پر است از انسان‌هایی که در مسیر خدا و برای خدا جان خود را تقدیم کردند و به شهادت رسیدند افزود: شهدا پاک‌ترین و نجیب‌ترین آدم‌هایی هستند که می‌شود در میان انسان‌ها پیدا کرد.

وی با بیان اینکه شهید ویژگی‌های زیادی دارد عنوان کرد: از جمله این ویژگی‌ها این است که شهید پاک‌کننده است و دیگران را هم پاک می‌کند و شهید در هدایت جامعه به‌صورت عملی تاثیر دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ، ایثار و شهادت از ضروریات یک جامعه است گفت: جمع‌آوری آثار شهدا خدمت آموزشی برای جامعه است و کار برای شهدا عبادت و توفیق بزرگی است که نصیب هر کسی نمی‌شود باید قدردان آن بود.

وی با تاکید بر اینکه الگوسازی شهدا برای جامعه باید در اولویت کارها باشد و شهدا و سیره شهدا باید به نسل جوان ما معرفی شود افزود: شهدا الگوهای واقعی جامعه هستند که باید بدون کم و کاست به جامعه معرفی شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه پیامبر(ص) بعضی از اصحاب خود را الگوسازی کردند تا جامعه بداند که انسان‌های خوب وجود دارد گفت: استفاده از زبان هنر در الگوسازی جامعه بسیار اثرگذار است و اثر بیشتری دارد.

وی با عنوان اینکه به نظر می‌رسد هنوز خاطرات طیف وسیعی از کسانی که درگیر هشت سال دفاع مقدس بودند به‌دلیل تعداد زیاد این افراد جمع‌آوری نشده است افزود: جانبازان نیز از جمله انسان‌های ایثارگر و ارزشمندی هستند که آثار و خاطرات ارزشمندی دارند و باید به آنها هم مراجعه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی با یادآوری اینکه فضای جبهه طوری بود که معمولا در آن زمان رزمندگان و فرماندهان فعالیت‌های خود را کتمان می‌کردند و دوست نداشتند فعالیت‌های آنها که بسیار موثر بود در جایی بیان شود گفت: کار ما است که برویم از سایر رزمندگان راجع به شخصیت شهدا و جانبازان خاطرات را جمع کنیم.

وی با بیان اینکه جنگ‌های زیادی در دنیا اتفاق افتاده که بعضی از آنها بسیار خصمانه، دشمنانه و وحشیانه اتفاق افتاده است افزود: جنگ تحمیلی سرشار از اتفاقاتی است که در آن ایثار موج می‌زند و در موارد متعددی است که رزمندگان ما نسبت به نیروهای دشمن نیز ایثار داشتند و در خاطرات اسرای عراقی نمونه آن وجود دارد.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه دفاع مقدس نه تنها برای ما که برای تمام مسلمانان جاذبه دارد گفت: امروز بعضی از کتاب‌های مرتبط با دفاع مقدس در دنیا مورد توجه است و روزبه‌روز اهمیت دفاع مقدس بیشتر می‌شود.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات