۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۶۳۱۴۷۳

کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان آغاز به کار کرد

کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان آغاز به کار کرد
کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان به صورت رسمی و با محوریت تبیین نقش زنان شهیده و ایثارگر استان در دوران تاریخ انقلاب اسلامی کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، هرمزگان از امروز به طور رسمی به مهمانی لاله ها رفت و عطر مشام نواز شهید بندرعباس را معطر کرد.

کنگره ملی 1500 شهید استان هرمزگان در 5 روز برگزار می شود که نخستین روز خود را به تبیین جایگاه زنان استان هرمزگان در تاریخ انقلاب اسلامی و شهدای زن و زنان ایثارگر اختصاص داده است.

استان هرمزگان 48 شهیده زن در مقاطع مختلف تاریخ انقلاب، تقدیم میهن کرده است و از این میان شهیده فاطمه نیک که فرزندان، داماد و برخی نزدیکانش به درجه رفیع شهادت رسیدند خود نیز به شهادت رسید و شهیده شاخص استان هرمزگان محسوب می‌شود.

استاندار هرمزگان صبح امروز با صدور پیامی به کنگره ملی شهدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بزرگوار، از تمامی دست اندرکاران، مسئولان، تلاشگران و فعالان در عرصه برگزاری این رویداد بزرگ تشکر و قدردانی کرد.

در متن پیام فریدون همتی تاکید شده است: تقدیم 1500 شهید بزرگوار از فرزندان دیار هرمزگان، بیانگر نقش موثر و پیشگام بودن مردم دلیر این استان در راه پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و میهن اسلامی در دوران دفاع مقدس و پس از آن است.

مردم مومن، ولایتمدار و همیشه در صحنه هرمزگان به عنوان حافظان آب های نیلگون خلیج فارس همواره نقش خود را به خوبی در جنوبی‌ترین نقطه ایران اسلامی ایفا نموده و همگام با سایر هموطنان اجازه نداده اند که حتی یک وجب از این آب و خاک به دست دشمنان بیفتد.

ایران اسلامی به برکت خون پاک شهیدان و فداکاری و رشادت های همه ایثارگران، شهدا، جانبازان و آزادگان امروز به یک کشور با اقتدار در سطح منطقه و جهان تبدیل شده و روز به روز در عرصه های مختلف در حال رسیدن به قله های پیشرفت است.

امروزه برگزاری کنگره ها و یادواره‌های بزرگداشت شهدا یک اقدام مهم و موثر در راستای زنده نگه داشتن نام شهدا و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت محسوب می‌شود.

فرهنگ شهادت، فداکاری و ایثارگری سرشار از مضامین پربار و گرانقدر می باشد و باید تلاش کنیم که نسل جوان بیشتر با این آموزه ها و راه و هدف شهدا آشنا شوند.

در این روزها شاهد هستیم که برگزاری کنگره ملی بزرگداشت 1500 شهید استان هرمزگان در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، فضایی سراسر معنویت و عطرآگین به عطر شهدای گرانقدر به این استان بخشیده است.

اینجانب از تمامی دست اندرکاران، مسئولان، تلاشگران و فعالان در عرصه برگزاری رویداد بزرگ کنگره ملی شهدای استان هرمزگان تشکر و قدردانی می نمایم و امیدوارم همه ما بتوانیم در مسیر تحقق آرمان‌های شهدای بزرگوار گام برداریم.

کنگره ملی 1500 شهید استان هرمزگان در دومین روز خود به تبیین نقش و جایگاه مهم شهدای دانش آموز، دانشجو و فرهنگیان خواهد پرداخت، در روز سوم نقش روحانیت استان در زمان جبهه و جنگ روایت می شود، و نهایتا پس از یک روز تنفس در روز پنجم اجلاسیه بزرگ کنگره با حضور مقامات کشوری و لشکری برگزار می شود.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات