۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۶۳۱۵۰۴

رمزهای دوم ایستا تا ۱۵ دی‌ماه فعال است

رمزهای دوم ایستا تا ۱۵ دی‌ماه فعال است
یک مقام مسئول در نظام بانکی از ارایه مهلت دوباره بانک مرکزی به مشتریان نظام بانکی برای دریافت رمز پویا خبر داد و گفت: رمزهای دوم ایستا تا ۱۵ دی‌ماه فعال خواهند بود.

به گزارش خبرگزاري رسا، یک مقام مسئول در نظام بانکی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: بانک مرکزی آذرماه امسال در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که از امروز (یکشنبه اول دی‌ماه ۹۸) تمامی رمزهای ایستا برای تراکنش‌های غیربانکی غیرفعال خواهند شد و مشتریان نظام بانکی برای خریدهای اینترنتی و پرداخت قبوض خود، مکلف به استفاده از رمزهای پویا یا همان رمزهای یکبار مصرف هستند.

وی افزود: بر این اساس، با توجه به درخواست‌های مکرر مردم مبنی بر فعال سازی دریافت رمز پویا از طریق پیامک به دلیل سهولت دسترسی، بانک مرکزی تا ۱۵ دی‌ماه ۹۸، رمزهای ایستا را فعال نگاه خواهد داشت.

به گفته این مقام مسئول در نظام بانکی، هم اکنون دریافت رمزهای یکبارمصرف از طریق اپلیکیشن، برای مشتریان تمامی بانک‌ها امکان‌پذیر است؛ اما برای دریافت رمز پویا از طریق پیامک، نیازمند زمان بیشتری در سیستم بانکی هستیم تا به منظور رفاه حال مردم، هیچ گونه محدودیت و اختلالی در حوزه ارسال و دریافت پیامک وجود نداشته باشد.

وی اظهار داشت: بر این اساس بانک‌ها به صورت مرحله‌ای پیامک را تا ۱۵ دیماه فعال خواهند کرد؛ بر این اساس به صورت روزانه یک یا دو بانک به پروسه ارسال بدون محدودیت پیامک، متصل خواهند شد که اسامی آنها از سوی بانک مرکزی به صورت روزانه اعلام خواهد شد./1360//101/خ

ارسال نظرات