۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۶۳۱۵۱۹

«۲۳ نفر» اثری دغدغه‌مند و شریف در تاریخ سینمای ایران

«۲۳ نفر» اثری دغدغه‌مند و شریف در تاریخ سینمای ایران
بازیگر فیلم «۲۳ نفر» گفت: از نظر من «۲۳ نفر» اثری دغدغه‌مند و ماندگار در تاریخ سینمای ایران خواهد بود، به شخصه از اینکه در فیلم بیست و سه نفر به ایفای نقشی هرچند کوتاه پرداختم به خود افتخار می‌کنم.

به گزارش خبرگزاري رسا، مجید پتکی بازیگر فیلم سینمایی «23 نفر» در گفتگو با میزان، پیرامون استقبال عمومی از اکران عمومی این فیلم سینمایی گفت: خوشبختانه فیلم سینمایی «23 نفر» در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با اقبال خوبی روبرو شد و حال با وجود اینکه زمان کوتاهی از اکران اثر گذشته در بازخوردهایی که از نزدیک داشته‌ام عموم جامعه از این اثر راضی است و مخاطب با نگاهی مثبت از سالن سینما بیرون می‌آید.

وی درباره حضور خود در فیلم سینمایی «23 نفر» تاکید کرد: نقش من در فیلم سینمایی «23 نفر» یکی از نقش‌های خاص اثر بود، در این فیلم من نقش تنها درجه دار نظامی فیلم را بازی می‌کردم، در دوران اسارت درجه‌داران با شرایط سخت‌تری روبرو بوده‌اند و همین اتفاق نقش من را در شرایط ویژه‌ای قرار می‌داد.

بازیگر نقش «سروان تقوی» در فیلم سینمایی «23 نفر» در همین راستا ادامه داد: «سروان تقوی» در فیلم «23 نفر» تنها درجه‌دار و نظامی بود، در اردوگاه‌های اسرا به طور معمول هویت درجه‌داران مخفی نگه داشته می‌شد تا نیروهای بعث آنها را شناسایی نمی‌کنند، این عوامل باعث می‌شد تا نقشی درونی را بازی کنم، به همین دلیل من باید از هرگونه اضافه کاری پرهیز می‌کردم. 

وی با اشاره به تحقیقات خود برای رسیدن به نقش تاکید کرد: نقش من در فیلم «23 نفر» باید در راستای فردی نظامی و کاملاً با نظم و انضباط قرار می‌گرفت. برای ایفای این نقش علاوه بر کارگردان کمک بسیار زیادی از اسرای اصلی آن دوران گرفتم تا بهتر و بیشتر با جزئیات نقش خود آگاه شوم. همین تحقیقات میدانی و گفت‌وگوها باعث شد تا بتوانم در این اثر جایی بگیرم. اتفاق اصلی اینجاست که من فقط نقش یک نظامی را بازی نمی‌کردم، نقش فردی را بازی می‌کردم که به صورت واقعی هم در تاریخ وجود داشتهاست، به همین دلیل باید به شخصیت اصلی و واقعی هم وفادار می‌ماندم. 

بازیگر این فیلم در مورد نظر شخصی خود پس از تماشای فیلم مهدی جعفری اظهار کرد: من به شدت فیلم 23 نفر را دوست داشتم. از نظر من بازیگردانی این تعداد از نوجوان کار بسیار سختی بود که با تمامی مشکلات شکل گرفت. همخوانی و بازی گیری از نوجوانانی که هر کدام هم لهجه خود را داشتند در عمل کار به شدت پیچیده‌ای است. خوشبختانه جعفری با صبوری توانست از پس تعداد زیاد بازیگران برآید. 

پتکی «23 نفر» را اثری ماندگار خواند و خاطرنشان کرد: از نظر من «23 نفر» اثری دغدغه‌مند و ماندگار در تاریخ سینمای ایران خواهد بود، به شخصه از اینکه در فیلم بیست و سه نفر به ایفای نقشی هرچند کوتاه پرداختم به خود افتخار می‌کنم و از همین جا اعلام می‌کنم فیلم بیست و سه نفر و بازی در آن نقطه درخشان و افتخار روزمه و کارنامه کاری‌ام خواهد بود./1360//101/خ

منبع:میزان

ارسال نظرات