۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۶۳۱۵۳۷

دیدار جمعی از طلاب جامعه الزهرا با خانواده شهید صابری

دیدار جمعی از طلاب جامعه الزهرا با خانواده شهید صابری
صد نفر از طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام با خانواده معظم شهید مدافع حرم مهدی صابری دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از طلاب خوابگاهی جامعه الزهرا علیهاالسلام به همت اداره کل امور فرهنگی و واحد فرهنگی خوابگاه حضرت خدیجه علیهاالسلام در منزل شهید مهدی صابری، از شهدای مدافع حرم تیپ زینبیون حضور یافته و با خانواده معظم این شهید والامقام دیدار کردند.

رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در وصف شهدای مدافع حرم فرمودند: «اگر اینها مبارزه نمی‌کردند، دشمن داخل کشور ما می‌آمد و اگر جلوی آنها گرفته نمی‌شد، باید در کرمانشاه و همدان و بقیه استان‌ها با آنها می‌جنگیدیم و جلوی آنها را می‌گرفتیم».

صبح آدینه ۲۹ آذر ماه، طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام و دانشجویان دانشکده هدی، ندبه دلتنگی حضرت ولیّ عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف را در منزل شهید مهدی صابری یکی از شهدای افغانستانی مدافع حرم قرائت کردند.

حدود ۳۰۰ نفر از طلاب ایرانی و غیرایرانی برای این دیدار ثبت نام کرده بودند که با توجه به محدودیت‌ها، صد نفر از بانوان طلبه توفیق دیدار با خانواده معظم شهید صابری را داشتند.

پس از قرائت دعای ندبه، مادر شهید به بیان خاطراتی از فرزند شهید خود که در سن ۲۵ سالگی به فیض شهادت نائل شده بود، پرداخت و اظهار داشت: آقا مهدی بسیار با قرآن کریم انس داشت، به طوری که هنگام شهادت هم قرآن زمزمه می‌کرد.

وی افزود: شهید مهدی صابری به اهل بیت علیهم‌السلام علاقه فراوان داشت و همواره توصیه می‌کرد که وقتتان را صرف امور بی‌فایده نکنید، بلکه به مطالعه و فراگیری مطالب دینی و مذهبی بپردازید.

این مادر شهید یادآور شد: فرزندم لحظه شهادت دست به سینه و در حال سلام بر مولای خود حضرت أباعبدالله الحسین علیه‌السلام بود که فیلم آن هم موجود است.

وی بیان داشت: آقا مهدی برای من که مادرش بودم، احترام زیادی قائل بود و بسیاری از کارهایش را با من در میان می‌گذاشت.

مادر شهید صابری تصریح کرد: فرزند شهیدم به رعایت عفاف و حجاب تأکید زیادی داشت و همواره به خواهران خود توصیه می‌کرد در برخورد با نامحرم مراقب رفتارتان باشید و از حجاب غافل نشوید.

وی همچنین به تحصیلات فرزند شهید خود که دانشجوی زمین‌شناسی بود، اشاره کرد و گفت: آقا مهدی دانشجو و اهل هیئت بود، در عین حال کار هم می‌کرد، اما وقتی داعشی‌ها حرم حضرت زینب علیهاالسلام را مورد حمله قرار دادند، گفت ما باید برای دفاع از حرم اهل بیت علیهم‌السلام به جبهه برویم تا کسی به حضرت زینب علیهاالسلام توهین نکند.

بانوان طلبه در این دیدار، ضمن همدردی با این خانواده شهید، صبر جمیل و اجر جزیل را برای این خانواده شهید آرزو کردند؛ همچنین طلاب برای صرف صبحانه مهمان خانواده معظم شهید صابری بودند.

معاونت فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا علیهاالسلام از ابتدای آذر سال جاری، دیدار با خانواده معزز شهدا را در دستور کار قرار داده و در هر دیدار جمعی از طلاب ایرانی و غیرایرانی حضور پیدا می‌کنند.

اداره کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام به اطلاع بانوان طلبه می رساند، برنامه این هفته دیدار با خانواده شهید مدافع حرم مهدی ایمانی است.

طلاب حضوری و غیرحضوری جامعه الزهرا علیهاالسلام می‌توانند برای ثبت نام جهت دیدار با خانواده‌های معظم شهدا به مسئولان فرهنگی تربیتی مدارس و مراکز مراجعه کنند.

ارسال نظرات