۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۶۳۱۷۴۰
با حضور علما و اقشار مختلف مردم؛

مراسم بزرگداشت آیت الله موسوی خلخالی در حرم مطهر رضوی برگزار شد

مراسم بزرگداشت آیت الله موسوی خلخالی در حرم مطهر رضوی برگزار شد
مراسم بزرگداشت آیت الله موسوی خلخالی با حضور علما و فضلای حوزه علمیه خراسان و اقشار مختلف مردم در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم بزرگداشت آیت الله سید محمد مهدی موسوی خلخالی از سوی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی و شورای عالی حوزه علمیه خراسان بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی برگزار شد.

بنابراین گزارش این مراسم با حضور آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی؛ حجت الاسلام والمسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی؛ رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی، علما و روحانیان، مسؤولان شهری و زائران و مجاوران برگزار شد.

حجت الاسلام رجایی خراسانی، مدیر مرکز فقهی جوادالائمه در این مراسم گفت: ذات الهی نعمت های فراوانی به ما عطا کرده است که بهترین آن نعمت هدایت است که این هدایت به صورت هدایت تکوینی و تشریعی است و پیامبران و امامان زیادی برای این منظور فرستاده شده اند.

وی با اشاره به وظیفه خطیر علما و انیشمندان دینی در هدایت بشر با توجه به آیات و روایات، گفت: بعد از غیبت امام زمان عج(ع) این وظیفه هدایت برعهده علما و دانشمندان دینی قرار گرفت و این همه روایت در مورد علم و علما آمده است به خاطر بار سنگینی است که بر دوش آن ها قرار گرفته است.

حجت الاسلام رجایی خراسانی افزود: شاگران اهل بیت و علما از صدر اسلام تا کنون تلاش کرده اند تا اسلام و اعتقادات را محافظت کنند و در برابر دشمنانی که درصدد ضربه زدن به اعتقادات مردم هستند، بایستند، امروز نیز در دل مردم اعتقاد به اسلام، محبت ایمان و محبت روحانیت وجود دارد.

مدیر مرکز فقهی جوادالائمه با بیان این که قدر حوزه علمیه را بدانیم، ابراز کرد: حوزه های علمیه و طلاب با کمترین شهریه معاش زندگی خود را تأمین و درس می خوانند و در زمان مشکلاتی مانند سیل و زلزله به کمک مردم می شتابند.

وی با اشاره به کسب علم توسط آیت الله موسوی خلخالی در شرایط  سختی و تنگ دستی، گفت: آیت الله موسوی خلخالی از شاگران آیت الله حلی، آیت الله خویی و آیت الله بروجردی  بودند و شایستگی مرجعیت را داشتند اما در نجف نماندند، این ها ذخیره نجف و حوزه های علمیه هستند و چه قدر باید حوزه کار کند تا کسانی مانند ایشان را به جامعه تحویل دهد.

حجت الاسلام رجایی خراسانی به تألیف کتاب های مختلف توسط آیت الله موسوی خلخالی در شرایط سخت معیشتی اشاره و ابراز کرد: کسانی که اهل قلم و نویسندگی هستند می دانند چه قدر نوشتن کتاب زحمت دارد و چه قدر با دست خالی سخت است.

گفتنی است در این مراسم قاریان قرآن کریم به تلاوت آیاتی از قرآن کریم و مداحان اهل بیت(ع) نیز به مدیحه سرایی پرداختند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات