۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۶۳۱۸۰۸
آیت الله علوی گرگانی مطرح کرد؛

قضیه سالم ماندن بدن شیخ کلینی بعد از مرگ با گذشت صدها سال

قضیه سالم ماندن بدن شیخ کلینی بعد از مرگ با گذشت صدها سال
حضرت آیت الله علوی‌گرگانی با اشاره به قضیه سالم ماندن بدن شیخ کلینی بعد از مرگ با گذشت صدها سال، گفت: هرکس با خدا و اهل بیت(ع) باشد، به بزرگی و مقام می رسد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از فرماندهان انتظامی سراسر کشور با بیان این که خدمت در نظام جمهوری اسلامی افتخار بزرگی محسوب می شود، گفت: خدمت خالصانه در این نظام موجب اعطای اجر و مزد زیادی از جانب خداوند متعال به شما می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم پند گرفتن از آیات و روایات افزود: خداوند می فرماید من قرآن را فرستادم تا مردم به برکت این کتاب هدایت شده و از گمراهی رها شوند؛ هدف از ارسال رسل نیز همین است که مردم را هدایت کنند، هرچند جبری در کار نیست و هرکس بخواهد هدایت می شود و هرکس نخواهد گمراه می ماند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم عنوان کرد: بشر هیچگاه رها و یله نیست، همواره پیامبران و اولیاء الهی برای راهنمایی مردم آمده اند، هرچند مخالفت زیادی با انبیاء صورت می گرفت تا جایی که در روایات نقل شده بنی اسرائیل در یک روز 70 پیامبر را کشتند و بعد هم دکان های خود را باز کردند و مشغول کار شدند.

وی با اشاره به این که خداوند همواره برای بشر راهنما و هادی قرار داده است، گفت: اگر ما چیزی می دانیم به برکت گذشتگان و بزرگان است به همین جهت همه ما به تعلیم و تربیت نیاز داریم چون وجود انسان ضعیف است و از این جهت گاهی از حیوانات هم پایین تر می شویم.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی بیان داشت: بشری که فکر می کند خیلی بزرگ است و مغرور می شود گاهی از حیوانات هم پست تر می شود، بله اگر انسان دنبال انبیاء و اولیاء و بزرگان راه بیافتد به مقامات عالیه می رسد به همین جهت برخی از بزرگان حتی غیر از ائمه معصومین(ع) با این که هزار سال پیش از دنیا رفته اند، هنوز هم به نیکی از آنها یاد می شود.

وی در تبیین مقام والای عالمان دین تصریح کرد: یکی از جبابره و طاغوت های دوران که تصمیم داشت قبر مطهر امام کاظم(ع) را خراب کند به اصرار یکی از اهالی محل، تصمیم گرفت قبر محمد بن یعقوب کلینی صاحب کتاب کافی را خراب کند که اگر دید بدن او سالم است از تخریب قبر موسی بن جعفر(ع) منصرف شود؛ اتفاقا وقتی قبر را خراب کرد متوجه شد که بدن شیخ کلینی بعد از صدها سال وفات، هنوز تازه مانده و بعد از آن تصمیم گرفت مخالفتی با اهل بیت(ع) و بزرگان دین نداشته باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که انسان باید عقاید خود را تقویت کند، گفت: اعتقاد و عقیده خیلی کار ساز است و دست انسان را می گیرد، همچنانکه خداوند در قرآن کریم می فرماید: «خذوا ما آتیناکم بقوة» اعتقاد محکم انسان را قوی می کند و به خواسته های خود از محضر خدا می رسد.

وی توسل به درگاه اهل بیت(ع) را زمینه ساز عنایت های ویژه الهی به انسان دانست و یادآور شد: اگر قلبا چیزی از خدا بخواهید هیچگاه خداوند روی شما را زمین نخواهد زد به ویژه این که با توسل به خاندان عصمت و طهارت(ع) وارد شوید که حتما حاجت خود را خواهید گرفت./1330/پ202/ق

ارسال نظرات