۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۶۳۱۸۰۹

تعطیل کنید!

تعطیل کنید!
تعطيل کردن، هرچقدر که براي مقابله با معضل آلودگي هوا، تنها مسکني مقطعي محسوب مي‌شود و راه‌حل نيست.

به گزارش خبرگزاري رسا، تعطيل کردن، هرچقدر که براي مقابله با معضل آلودگي هوا، تنها مسکني مقطعي محسوب مي‌شود و راه‌حل نيست، در مواجهه با عملکرد برخي مسئولان و مقامات و نهادهاي تحت اداره آن‌ها، يگانه راه‌حل ممکن است. موضوع بحث، بي‌انگيزگي و ناکارآمدي برخي متوليان و دستگاه‌هاي تحت امرشان نيست که آن بحث، فرصت مجزايي مي‌طلبد، موضوع بي‌اطلاعي و کم‌سوادي برخي رجال سياسي در حوزه‌هايي است که قرار بوده تخصص‌شان باشد و مسئوليت مهمي در آن حوزه بر دوش گرفته‌اند.

نمونه‌ها متعددند، چندي پيش،‌ دريکي از برنامه‌هاي تلويزيوني، يکي از سفراي سابق جمهوري اسلامي دريکي از کشورهاي منطقه، در حال تحليل وضعيت آن کشور بود و مايه تأسف آنجاست که هيچ حرف جديد و حتي تحليل حداقلي در ارتباط با مسائل آن کشور نداشت، طوري که هر ناظري متوجه مي‌شد او در دوران سفارتش، روزي پنج دقيقه هم اخبار کشور محل مأموريتش را رصد نکرده است. 

مسئولان تعزيرات و ساير دستگاه‌هاي دولتي، در هر مناسبتي همچون شب يلدا و شب عيد، از نظارت بر بازار و بالا نرفتن قيمت‌ها مي‌گويند، اما مردم با تعجب، شاهد گران‌تر شدن بسياري از اجناس هستند، صاحب‌منصبي که يکي از تريبون‌هاي اصلي کشور در دستان اوست، از تمديد قطعي اينترنت استقبال مي‌کند و همه ازجمله حزب‌اللهي‌ها را ناراضي مي‌کند، نماينده‌اي در کميسيون اقتصادي مجلس، وقتي در برابر پرسش خبرنگاران از قيمت اقلام غذايي پرمصرف قرار مي‌گيرد، آن‌قدر جواب‌هايش دور از واقعيت است که گويا سال‌ها از وضعيت بازاري که او يکي از سياست‌گذاران اصلي آن است، بي‌خبر بوده و درنهايت، رئيس‌جمهوري که بعد از وقوع حوادث تلخ در پي اجراي طرح اصلاح قيمت بنزين، اعلام مي‌کند که من هم مانند ساير مردم، صبح جمعه فهميدم بنزين گران شده، هرچند از قبل جزئياتش را خودمان تصويب کرده بوديم!

تواتر کم‌سوادي، بي‌اطلاعي و کار نابلدي در مسئولان کشور، حقيقتا نگران‌کننده است. ضمن آن‌که آن مسئولي که تخصص و دانش مديريت حوزه خود را ندارد، بعيد است تعهدي هم به مردم و نظام اسلامي داشته باشد، چه آن‌که وقتي از شهيد عارف و دانشمند، دکتر مصطفي چمران در مورد اولويت بين تعهد و تخصص سؤال شد، فرمود: «تعهد مهم‌تر است اما من مي‌گويم کسي که تخصص ندارد و کاري را مي‌پذيرد، تعهد هم ندارد.» اشکال اصلي کار آنجاست که مديران کشور، بيشتر مدير اداره‌اند تا مدير اراده و مايه بسي تأسف است که بگوييم امروز اداره دولت جمهوري اسلامي، هيچ تناسبي بااراده انقلاب اسلامي ندارد. خيلي از اين اداره‌ها اگر تعطيل باشند، حتما بهتر است./1360//101/خ

منبع: رسالت
ارسال نظرات