۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۶۳۱۸۶۸

انتقاد امام جمعه زاهدان از وجود مافیای سوخت در سیستان و بلوچستان

انتقاد امام جمعه زاهدان از وجود مافیای سوخت در سیستان و بلوچستان
امام جمعه زاهدان گفت: متاسفانه با مافیای سوخت روبرو هستیم اما تنها با کسی برخورد می‌شود که به صورت خرده و در راستای تامین معیشت، اقدام به جابه‌جایی سوخت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی در جریان حضور و ارائه گزارش مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی زاهدان، اظهار داشت: متاسفانه با مافیای سوخت در این استان روبرو هستیم اما تنها با کسی برخورد می‌شود که به صورت خرده و در راستای تامین معیشت، اقدام به جابه‌جایی سوخت می‌کند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان تاکید کرد: انسداد مرز خوب است اما در کنار این اقدام مسیرهای قانونی برای بازرگانی و تجارت مردم در نظر گرفته شود.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: برای مقابله با قاچاق فرآورده‌های نفتی، نیازمند عزمی جدی و هماهنگی کلی هستیم تا این مشکل رفع شود.

حجت الاسلام والمسلمین محامی با تاکید بر نظارت در نحوه توزیع گاز مایع گفت: باید کنترل و نظارت لازم بر خودروهای حامل فرآورده‌های نفت و گاز انجام شود تا سهمیه حامل‌های انرژی به سمت مسیرهای قاچاق سوق پیدا نکند.

وی بیان کرد: نظارت بر نحوه توزیع گاز مایع یک اولویت است و باید کنترل و نظارت لازم بر خودروهای حامل فرآورده‌های نفتی که از سیستان و بلوچستان بارگیری می‌شوند انجام شود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: عدم پاسخگویی به مشترکان گاز مایع از عمده گلایه‌مندی‌های مردم زاهدان است که باید قبل از توزیع ایستگاهی نیاز و مطالبات مشترکان پاسخ داده شود.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: در حوزه سوخت یکی دیگر از مواردی که باید در دستور کار متولیان قرار گیرد کنترل نازل‌های عرضه سوخت در کنار طرح‌هایی مثل کدینگ است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی زاهدان نیز گفت: عدم سهمیه‌بندی گاز مایع از مشکلات موجود در سیستان و بلوچستان است که داریم به سمت مدیریت توزیع گاز مایع به صورت پله پله پیش می‌رویم.

غلام محمد احمدی اظهار داشت: در سیستان و بلوچستان مقداری در کنار قاچاق سوخت، شاهد قاچاق گاز مایع نیز هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات موجود در حوزه گاز مایع و سوخت، کارگروهی از تهران در زاهدان طی روزهای گذشته حاضر و موضوعات را مورد بررسی قرار داده و راهکارهایی نیز در این زمینه بدست آمده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی زاهدان گفت: روزانه 7 میلیون لیتر فرآورده‌های مختلف نفتی در شمال سیستان و بلوچستان از مبادی چابهار، بندرعباس، کرمان و تربت حیدریه وارد و توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: در 9ماه اول امسال، نسبت به سال گذشته11درصد افزایش سوخت بنزین را شاهد هستیم و طی دو سال اخیر در اکثر فرآورده‌های نفتی شاهد افزایش میزان مصرف هستیم.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی زاهدان اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در سیستان و بلوچستان شاهد هستیم ارتزاق بخشی از مردم با فروش سوخت است که به یک کار عادی و فرهنگ تبدیل شده است.

وی ادامه داد: آمارهایی بین 7 تا 15 میلیون لیتر قاچاق انواع فرآورده‌های نفتی از سیستان و بلوچستان مطرح می‌شود و متاسفانه این خطه راهرویی برای قاچاق سوخت کشور تبدیل شده و حتی از مرکز کشور به این استان سوخت آورده می‌شود. هم‌اینک شلوغی صف‌های سوخت سیستان و بلوچستان به قاچاق مرتبط است./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات