۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۶۳۱۸۸۴

دیدار شماری از طلاب حوزه علمیه قم با آیت الله مصباح یزدی

دیدار شماری از طلاب حوزه علمیه قم با آیت الله مصباح یزدی
شماری از طلاب و فضلای حوزه با حضور در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با آیت الله مصباح یزدی دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، طلاب واحد پنجم مدرسه علمیه شهید صدوقی عصر امروز با حضور در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با آیت الله محمد تقی مصباح یزدی دیدار کردند.

بر اساس این گزارش، ده ها نفر از اساتید، طلاب و مسؤولان واحد پنجم مدرسه علمیه شهید صدوقی در این دیدار حضور یافتند و پای سخنان آیت الله مصباح یزدی نشستند.

آیت الله مصباح یزدی در این دیدار پیشرفت های ایران اسلامی در عرصه های گوناگون را مرهون نهضت امام خمینی(ره) دانست و بیان کرد: راز پیشرفت امام خمینی(ره) اخلاصشان بود؛ بنده معتقدم ایشان صبح که از خواب بیدار می شدند تا آخر شب که قصد خوابیدن داشتند در پی انجام به وظایف الهی خودشان بودند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ما را از سلطه طاغوت نجات داد، تأکید کرد: با توجه به عظمت نعمت انقلاب اسلامی در می یابیم که وظایف سنگینی در قبال آن بر عهده داریم؛ رسیدن به سعادت ابدی در گرو شناخت، عمل و ترویج احکام دینی است.

وی با تأکید بر ضرورت شناخت، عمل و ترویج معارف نورانی قرآن کریم اظهار کرد: متأسفانه ما مقداری نسبت به این کتاب آسمانی غفلت ورزیده ایم؛ امروز باید اعتراف کنیم که نسبت به قرآن کریم بی توجه بوده ایم؛ ما به کسوت روحانیت در آمده ایم که دیگران را از غفلت نسبت به قرآن کریم برحذر داریم، بنابراین نباید خودمان گرفتار این غفلت باشیم.

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه علمای بزرگ برای فهمیدن مسائل علمی از شهری به شهر دیگر هجرت می کردند، گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی دسترسی به علوم و دروس بسیار آسان شده است و ما باید از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشیم.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس آیات قرآن کریم ما برای بندگی کردن آفریده شده ایم، خاطرنشان کرد: خودخواهی، خودمحوری و خودبرتر بینی انسان را شریک ابلیس کرده و او را وارد وادی عنانیت می سازد.

گفتنی است، یکی از سنت های حوزه علمیه آن است که طلاب با شور و نشاط و ذوق طلبگی فراوان به دیدار علمای بزرگ می روند و از رفتار و سخنان عالمان دینی برای مسیر طلبگی خودشان بهره های معنوی می برند./841/ج

حسین ثالث موید
ارسال نظرات