۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۶۳۱۸۹۵
کارشناس و مشاوره خانواده:

فضای مجازی اجازه تجربه روابط اجتماعی واقعی را نمی‌دهد

فضای مجازی اجازه تجربه روابط اجتماعی واقعی را نمی‌دهد
حجت الاسلام حیدری گفت: عدم سازش بین زوجین جزء مسائلی است که نیازمند برنامه‌ریزی آموزشی و تربیتی است تا زوج‌ها بتوانند در کنارهم زندگی کنند و از خودخواهی خود عبور نمایند.

حجت‌الاسلام غلامرضا حیدری ابهری، کارشناس و مشاور خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به مشکلات و دلایل افزایش طلاق در خانواده‌ها گفت: زندگی بسیاری از جوانان که به اختلاف یا طلاق کشیده شده است، غالباً فکر می‌کنند که در انتخاب همسر خود اشتباه کرده‌اند.

وی ادامه داد: در جامعه ایران معمولاً درصد زیادی از انتخاب‌ها درست است ولی چون جامعه و پدر و مادرها به فرزندان زندگی خانوادگی را آموزش نداده‌اند و زوج‌ها نمی‌توانند با یکدیگر سازش کنند، در زندگی دچار مشکل می‌شوند.

زوجین نیازمند برنامه‌های آموزشی و تربیتی است

حجت‌الاسلام حیدری ابهری بیان کرد: عدم سازش بین زوجین جزء مسائلی قرار دارد که نیازمند برنامه‌ریزی آموزشی و تربیتی است تا زوج‌ها بتوانند در کنار یکدیگر زندگی و از خودخواهی خود عبور کنند.

وی اضافه کرد: در زندگی اختلاف‌هایی به‌طور طبیعی وجود دارد ولی وقتی زوجین نمی‌توانند از آن عبور کنند و با آن سازش کنند، حتی اگر در زمان انتخاب شریک زندگی با ده‌ها مشاور هم مشورت کنند، بازهم با مشکل مواجه خواهند شد.

این کارشناس خانواده افزود: زوجین باید زندگی کردن را آموزش ببیند تا زندگی خوبی داشته باشند و به موفقیت‌ها برسند وقتی پسرها و دخترها بر مواضع خود در زندگی اصرار دارند به مشکل خواهند رسید.

فضای مجازی اجازه تجربه روابط اجتماعی واقعی را نمی‌دهد

حجت‌الاسلام حیدری با اشاره به اینکه فضای مجازی باعث شده افراد روابط اجتماعی واقعی را کمتر تجربه کنند،گفت: به همین دلیل وقتی افراد وارد زندگی می‌شوند تجربه گفتگو با کسی که ذهن و عقیده او با آن‌ها متفاوت است را ندارند و نمی‌توانند این مسئله را مدیریت کنند و درنهایت هم به مشکل می‌خورند.

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد برای اینکه آن فشار روانی طلاق را کاهش دهند اقدام به برگزاری جشن طلاق می‌کنند.

این نویسنده و پژوهشگر حوزوی در پایان با اشاره به اینکه ما مشکل سبک زندگی داریم، گفت: باید به فرزندان خودسازگاری و روحیه همکاری را آموزش دهیم تا در آینده با مشکل روبرو نشوند. /882/ 302/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
تحلیل زیبایی بود.
از این استاد بیشتر در معضلات عمومی استفاده نماییید.
0
0