۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۶۳۱۹۴۰
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

تقریب مذاهب نیازمند نو سازی در عرصه های مختلف است

تقریب مذاهب نیازمند نو سازی در عرصه های مختلف است
حجت الاسلام والمسلمین شهریاری گفت: تقریب به آن معنا نیست که کسی دست از اعتقاداتش بردارد بلکه به دنبال محور اتحاد یعنی توجه به مشترکات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین شهریاری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، امروز در آیین تودیع و معارفه دبیر کل مجمع جهانی تقریب که در همین مجمع برگزار شد، گفت: اصول و چارچوب برنامه های مجمع براساس مطالبات رهبر انقلاب خواهد بود.

وی یکی از آن اصول را اجتناب جوامع اسلامی از نزاع و مشاجره و اتحاد در برابر مستکبران و دشمنان مشترک بیان کرد و ادامه داد: برای اقتدار جهان اسلام و ایجاد تمدن نوین اسلامی لازم است جوامع اسلامی در حوزه های مختلف علمی، اقتصادی، امنیتی و سیاسی هم افزایی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری با بیان اینکه جهان اسلام دارای ظرفیت و پتانسیل‌های گسترده ای است، عنوان کرد: جوامع اسلامی با بهره گیری از این ظرفیت ها و داشته ها می توانند به قدرتی در برابر مستکبران تبدیل شوند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه پیامبراکرم(ص) بهترین اسوه و الگوی مسلمانان به شمار می رود، ابراز کرد: تقریب به آن معنا نیست که کسی دست از اعتقاداتش بردارد بلکه به دنبال محور اتحاد یعنی توجه به مشترکات است.

وی با تاکید بر اینکه تقریب مذاهب امروز نیازمند برند سازی و نو سازی در عرصه های مختلف است، گفت: تبادل اطلاعات با استفاده از ابزارهای رسانه ای یکی از آن اهدافی است که باید با شبکه سازی دنبال شود، همچنین در عرصه برند سازی نیازمند تعامل و همکاری جوامع اسلامی در زمینه های آموزشی هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری ادامه داد: جوامع اسلامی دارای ظرفیت بالایی هستند که با شبکه سازی و گسترش داده می توانند این ظرفیت ها را بین خودشان مبادله کنند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به بهره مندی از ظرفیت عقلانیت اسلام و استفاده از ظرفیت فکری جوانان اسلام اشاره داشتند که مورد توجه قرار خواهد گرفت./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات