۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۶۳۲۰۲۳

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی
برگزاری دوره فرق انحرافی و عرفان‌های نوظهور، برگزاری دوره تربیت پژوهشگر در علوم حدیث و برگزاری کنگره شعر و مقاله بانوی آفتاب از جمله خبرهای کوتاه خراسان رضوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، دوره آشنايي با فرق انحرافي و عرفان‌های نوظهور به‌منظور ارتقاء سطح علمي و توانمندسازی مبلغين و طلاب و همچنین گسترش و نشر مطالب در بين مردم توسط آنان، در این حوزه برگزار می‌شود.

واكاوي چگونگي شکل‌گیری فرقه‌ها، راه‌های رشد و ترويج ويروس فرقه‌گرایی، ماهيت فرق، معرفي فرقه‌های فعال در مشهد و قانون جذب ايشان از سرفصل‌های آموزشي اين دوره است که به‌صورت كارگاهي و در دوازده ساعت آموزشي ويژه خواهران و برادران طلبه برگزار می‌گردد.

بر اساس این گزارش، 219 نفر در نخستین دوره از این کارگاه‌ها در مشهد حضور یافته‌اند و 20 مدرسه نیز با توجه به تکمیل ظرفیت حدنصاب کارگاه، متقاضی برگزاری دوره در شهرستان خراسان هستند.

گفتنی است، پس از اتمام این دوره از کارگاه‌ها، آزمون کتبی گرفته خواهد شد و از ممتازين براي دعوت در دوره تربيت مربي اين مبحث دعوت به عمل خواهد آمد.

داوطلبين جهت ثبت‌نام می‌توانند با مراجعه به پورتال طلبگي خود قسمت تبلیغ، نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمایند.

لازم به ذکر است، امکان برگزاری این کارگاه‌ها در مدارس متقاضی با حضور 50 شرکت‌کننده در مشهد و 40 شرکت‌کننده در شهرستان‌ها، مقدور است.

برگزاری دوره تربیت پژوهشگر در علوم حدیث

گروه رجال پژوهی معاونت پژوهش این حوزه به منظور تربیت پژوهشگران حرفه ای در علوم حدیث و رجال، دوره تربیت پژوهشگر در علوم حدیث را برگزار و با برپایی کارگاه های متعددی از اساتید مختلف جهت توانمندسازی پژوهشی و ارتقاء سطح علمی شرکت کنندگان استفاده می کند.

طلاب برای شرکت در این دوره ها می توانند جهت اطلاع بیشتر با شماره 09339039220 تماس بگیرند.

قابل ذکر است این گروه از مقالات علمی پژوهشی همه پژوهشگران علاقمند، جهت چاپ در دوفصلنامه مطالعات اعتبار سنجی حدیث حمایت می کند و پژوهشگران می توانند آثار خود را در سامانه این مجله به آدرس vsh.journals.hozehkh.com ارسال کنند.

برگزاری کنگره شعر و مقاله بانوی آفتاب در خراسان بزرگ

کنگره شعر و مقاله بانوی آفتاب با موضوع « حضرت فاطمه زهرا(س) از دیدگاه اندیشمندان مذاهب اسلامی» توسط اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و با همکاری ادارات کل تبلیغات اسلامی خراسان‌های شمالی و جنوبی در آستانه هفته گرامیداشت مقام زن و سالروز میلاد فاطمه الزهرا(س)، 20 بهمن 98 در شهرستان تایباد برگزار می‌شود.

 "کنگره بانوی آفتاب" در راستای ایجاد فضای تفاهم و گفتگو در بین علما و نخبگان مذاهب مختلف، تقویت نقاط مشترک میان آنان، ترغیب نویسندگان و شعرای اهل سنت کشور به بیان و تحلیل مناقب و فضائل حضرت زهرا(س)، تبیین نقش حیاتی عنصر تابناک زن در تکامل و تعالی جامعه و غیره برگزار می‌شود.

آثار ارسالی ضمن جدید بودن و عدم منتشر شدن در نشریات و منابع دیگر باید چارچوب علمی داشته و منطبق با ضوابط مقاله‌نویسی باشند و از هر شرکت‌کننده نیز، تنها دو اثر شعری پذیرفته می‌شود.

 لازم به ذکر است، علاقه‌مندان به حضور در این کنگره باید آثار خود را تا ۱۵دی‌ماه 98 با مشخصات کامل به دبیرخانه کنگره به آدرس مشهد مقدس، بلوار مدرس، اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، کانون مداحان و شعرای آیینی ارسال کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر شماره تماس 09155036546 در اختیار علاقه‌مندان قرارگرفته است.

نتايج آزمون تقرير نويسي اعلام شد

حجت‌الاسلام محمدحسین محمدي، مسئول اداره واحدهاي آموزشي و ترويج مهارت‌های پژوهشي حوزه علمیه خراسان از اعلام نتایج آزمون تقرير نويسي دو دوره آبان ماه خبر داد و گفت: معاونت پژوهش این حوزه، همه‌ساله به جهت بالا بردن سطح دانشی و مهارتی طلاب مقطع سال اول درس خارج اقدام به برگزاری دوره‌های تقریر نویسی می‌نماید که در سال 98 برای بيش از 600نفر از طلاب این دوره برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در سال 98 تاکنون دو دوره از سلسله کارگاه‌های تقرير نويسي برگزار شد كه دوره سوم و آخرین دوره آن در دی‌ماه 98 برگزار خواهد شد، افزود: نتايج اين دوره از آزمون‌ها براي طلاب تحت برنامه از طريق اتوماسيون اداري به مدارس ارسال می‌گردد باید از طريق مسئول آموزش مدرسه تحصيل خود پيگير ثبت نمره باشند.

مسئول اداره واحدهاي آموزشي و ترويج مهارت‌های پژوهشي حوزه علمیه خراسان بابیان اینکه طلاب محترم می‌توانند جهت اطلاع از نمره خود در ساعات اداري به شماره 32008157 تماس حاصل فرمايند، گفت: نمرات طلاب عمومي در صورت كسب قبولي در آزمون توسط همكاران معاونت آموزش در پرونده تحصيلي آنان درج می‌گردد.

حجت‌الاسلام محمدي در پایان یادآور شد: علاقمندان جهت ثبت‌نام در این دوره‌ها می‌توانند به سایت حوزه علمیه خراسان بخش ثبت‌نام‌ها مراجعه نمایند و زمان و مكان آن متعاقباً از طریق پیامک به ثبت‌نام کنندگان اعلام خواهد شد.

گفتنی است، دوره تقرير نويسي آبان و آذر 98 با حضور 600 نفر از طلاب حوزه علميه خراسان طي پنج روز و امتحان آن 14آذرماه در مدرسه علميه نواب برگزار شد. /864/ت303/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات