۱۵ شهريور ۱۳۸۸ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۶۳۲۰۳
نماینده مردم تهران:

وزیران دارای استقلال كاری هستند

خبرگزاری رسا ـ فاطمه رهبر گفت: وزیران در حوزه کاری خود استقلال دارند ولی نباید خود سرانه عمل کنند و قبل از آنکه تصمیم به اجرای برنامه یا کاری بگیرند باید در جلسه دولت هماهنگی لازم را ترتیب دهند.
فاطمه رهبر
 
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اذعان داشت: معمولاً وزراء دارای استقلال کاری هستند ولی افراد و جریاناتی با هجمه به دولت جدید و شخص احمدی نژاد قصد دارند این شاخصه را زیر سوال ببرند.

وی با رد تبعیت محض وزراء از رئیس دولت، افزود: در سفرهای استانی که نمایندگان استان در جلسات هیئت وزیران شرکت داشتند بر همگان مسجل شد که این مباحث شائبه ای بیش نیست چرا که موضوعات مختلف در جلسات مذکور طرح می شد و راجع به آنها نظرخواهی صورت می گرفت. پس از آن بهترین نظر به تصویب جمع می رسید.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار داشت: به هر تقدیر وزیران در حوزه کاری خود استقلال دارند ولی نباید خودسرانه عمل کنند و قبل از آنکه تصمیم به اجرای برنامه یا کاری بگیرند باید در جلسه دولت هماهنگی لازم را ترتیب دهند.

وی در تشریح حوزه ابتکار عمل وزیران، اضافه کرد: قانون وظایف وزراء را مشخص کرده است، یک وزیر مسئول اجرایی قوانینی هست که به او ابلاغ می شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد انتظارات از دولت دهم، تصریح کرد: امیدواریم اعضای کابینه در این دوره پاسخگویی لازم را به وکلای مردم داشته باشند و همانطور که رئیس جمهور بر تعامل بیشتر دو قوه تأکید کرد، این مهم در تمام کارها و برنامه های اجرایی لحاظ شود تا امر خدمت رسانی به مردم با قوت و شدت بیشتری انجام گیرد.

وی در مورد اولویت کاری دولت، افزود: رفع مشکلات اقتصادی بویژه کاهش نرخ تورم باید در اولویت کاری دولت باشد. طبیعتاً اگر تورم کاهش یابد زمینه برای رونق اقتصادی، اشتغال زایی و ... فراهم می گردد.

نماینده مجلس هشتم در پایان خاطر نشان کرد: در حوزه فرهنگی نیز توجه به نیازها و دغدغه های روحی- روانی نسل جوان بسیار حائز اهمیت است، از این رو نباید از نظر مسئولان ذی ربط دور بماند./ت302

 
ارسال نظرات