۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۶۳۲۰۴۰
آیت الله فاضل لنکرانی:

بی توجهی به قرآن تهمتی آشکار به حوزه و مرجعیت شیعه است

بی توجهی به قرآن تهمتی آشکار به حوزه و مرجعیت شیعه است
عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه دشمنان شیعه و علمای شیعه را متهم به بی توجهی به قرآن کریم می کنند، گفت: فقهای شیعه در صدر اعتنا کنندگان به قرآن کریم هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی صبح امروز در مراسم افتتاحیه نخستین همایش ملی «حوزه های علمیه، مرجعیت شیعه و قرآن» با محوریت دیدگاه های علوم قرآنی مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی که در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با بیان اینکه امروز حوزه علمیه را برای آن که صدایش جایی نرسد متهم به تحریف قرآن کریم می کنند، گفت: بدون شک دست یهود پشت این قضیه است، چرا که دشمنان همواره از قدرت علمای شیعه در هراس هستند.

وی با بیان اینکه دشمنان شیعه و علمای شیعه را متهم به بی توجهی به قرآن کریم می کنند، اظهار داشت: دشمنان، اهل سنت را متهم به بی توجهی به روایات و شیعیان را متهم به بی توجهی به قرآن کریم می کند و ما از این جهت درصدد آن هستیم که با برگزاری همایش های علوم قرآنی این تصور غلط را از بین ببریم.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به اینکه علمای شیعه توجه بسیاری به تفسیر قرآن کریم دارند، عنوان کرد: بدون شک یکی از تفاسیر شیعه از لحاظ غنای محتوایی با 100 تفسیر اهل سنت برابری می کند، زیرا ما در تفاسیر قرآن کریم از منبع عظیم روایات نیز بهره های بسیاری می بریم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به برتری و فضیلت تفاسیر شیعی نسبت به تفاسیر اهل سنت اشاره و بیان کرد: علمای بزرگ شیعه همواره به مسأله تفسیر قرآن کریم توجه داشته و دغدغه مند بوده اند و نباید آنها را متهم به بی توجهی نسبت به قرآن کریم کرد.

وی روش تفسیر مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی را مورد توجه قرار داد و گفت: ایشان در زمینه عدم تحریف قرآن کریم نیز پاسخ های بسیار مستدل و مستندی را بیان داشته و همواره در راستای دفاع از علوم قرآنی عمل می کردند.

آیت الله فاضل لنکرانی ضمن اشاره به اثبات ولایت تکوینی ائمه معصومین(ع) توسط مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی خاطرنشان کرد: ما در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) همه آیاتی که مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی در فقه و اصول به آنها استناد کرده اند را استخراج کرده ایم و دو جلد کتاب را با عنوان «فقه القرآن» به چاپ رسانده ایم که بسیار غنی و ارزشمند است.

وی با بیان اینکه فقهای ما در صدر اعتنا کنندگان به قرآن کریم و در صف اول جویندگان قرآن کریم بوده اند و این تصور غلط که علمای شیعه توجهی به قرآن کریم نداشته اند باید از بین برود، گفت: نمونه های بسیاری از تفاسیر مراجع تقلید در صد سال گذشته وجود دارد که توجه به آنها تهمت ها علیه حوزه و مرجعیت شیعه را از بین می برد که تفسیر قیم مرحوم آیت الله سبزواری نمونه بارز آن است./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
حسین ثالث موید
ارسال نظرات