۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۶۳۲۰۴۶
حجت الاسلام پیرمحمدی:

برگزاری گفتمان های تهذیبی فرصتی برای تربیت اخلاقی طلبه است

برگزاری گفتمان های تهذیبی فرصتی برای تربیت اخلاقی طلبه است
معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان با اشاره به برگزاری گفتمان های تهذیبی در مدارس در قالب طرح جامعه تهذیبی تربیتی، گفت: این دوره ها لازمه رشد و تربیت اخلاقی طلبه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام فضل‌الله پیرمحمدی، معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان، صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: طرح جامع تهذیبی تربیتی در 13 مدرسه علمیه استان در حال برگزاری است.

وی هدف از اجرای این طرح تربیتی را ارتقای اخلاق و معنویت بین طلاب و تقویت پایه های اخلاقی طلاب عنوان کرد و افزود: در قالب اجرای این طرح برنامه های محوری برای ارتقای سطح تهذیب و اخلاق طلاب به صورت مداوم برگزار می شود.

حجت الاسلام پیرمحمدی بر ضرورت توجه به مسائل تهذیبی و تربیتی طلاب اشاره کرد و یادآور شد: تهذیب نفس طلبه امری ضروری برای تقویت بنیه تبلیغی طلبه است.

وی با بیان اینکه در قالب انجام بازدیدهای دوره ای و ماهانه نقاط قوت و ضعف این دوره مورد بررسی و مطالعه قرار می گیرد، اظهار داشت: همواره تلاش می شود مشکلات این طرح برطرف و نقاط قوت نیز تقویت شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان خاطرنشان کرد: هدف ما ارتقای سطح علمی، اخلاقی و تهذیبی طلبه در کنار هم است، طلبه ای موفق خواهد بود که به طور همزمان در این مقاطع رشد داشته باشد.

وی اظهار داشت: در قالب اجرای طرح جامع تهذیبی تربیتی گفتمان های تهذیبی با حضور اساتید برجسته حوزه برای طلاب برگزار می شود و طلبه با بایسته های تهذیبی و اخلاقی آشنا می شود.

حجت الاسلام پیرمحمدی ادامه داد: بیان مباحث اخلاقی، انس با قرآن، حدیث و نهج‌البلاغه از دیگر محورهای برگزاری طرح جامع تهذیبی تربیتی است.

وی تصریح کرد: اجرای گفتمان های تهذیبی به ویژه بین طلاب جدیدالورود حوزه علمیه امری ضروری بوده و نقش بسزایی در هدایت اخلاقی و تربیتی طلبه دارد و همواره مورد تأکید است./9451/پ203/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات