۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۶۳۲۰۵۸

دلیل پذیرش نقش اصلی زن سریال «وارش»

دلیل پذیرش نقش اصلی زن سریال «وارش»
الهام طهموری از تجربه بازی خود در سریال «وارش» گفت.

به گزارش خبرگزاري رسا، سریال «وارش» به کارگردانی احمد کاوری و تهیه کنندگی محمودرضا تخشید این شب‌ها روی آنتن شبکه سه می‌رود، این سریال یک درام پرفراز و نشیب تاریخی و عاشقانه است و اقتباسی از رمان مطرح «مهاجران» هاوارد فاست محسوب می‌شود. داستان مجموعه مربوط به دهه 30 است و قصه‌ای پرفراز و نشیب را به تصویر می‌کشد که در ادامه به دهه حاضر نیز می‌رسد. تنوع جغرافیایی لوکیشن‌ها و روایت پر شاخ و برگ، از جمله ویژگی‌های این سریال است.

حضور بازیگران باسابقه در سریال «وارش» با نقش‌هایی پررنگ بسیار دیده شد. الهام طهوری بازیگر نقش وارش فارغ التحصیل رشته تئاتر و گرافیک است. پس از گذراندن دوره‌های بازیگری، وارد عرصه بازیگری شد و کارش را از تئاتر شروع کرده است.

الهام طهموری تجربه بازی در «پیک راستان»، «نفس گرم»، «پرستاران»، «پدر»، «ماه تی تی»، «الف ویژه»، «سندباد و سارا»، «لوک خوش شانس» و... را دارد ، به بهانه پخش سریال «وارش» گفت‌وگویی با او داشتیم که در ادامه آن را می‌خوانید:

شما چگونه به بازیگری راه پیدا کردید؟

بازیگری را از هنرستان تئاتر شروع کردم و مرحوم اکبر خواجویی برای یکی از سریال‌ها و برای نقش اصلی من را انتخاب کردند. «پیک راستان» اولین کار تصویرمن بود و در تمام این سال‌ها کار‌هایی را بازی کردم که دیده شده و در سریال «پدر»، «پرستاران» و «نفس گرم» بیشتر به مخاطب معرفی شدم.

از سختی‌های شروع کار بفرمایید؟

من متولد اصفهان هستم و از همانجا کارم را شروع کردم. بعد از چند سال که در این حوزه کار می‌کردم؛ تصمیم گرفتم برای پیشرفت به تهران مهاجرت کنم. این تصمیم برای من سخت بود چراکه باید از ابتدا شروع می‌کردم، کسی نسبت به من شناخت نداشت و باید از اول خود را ثابت می‌کردم. از سویی هیچ آشنایی که من را معرفی کند، در تهران نداشتم اما خدارا شکر توانستم با تلاش در چند پروژه خوب بازی کنم.

«وارش» چه ویژگی داشت که شما را جذب کرد؟

ابتدا حدود پنج سکانس از شخصیت وارش را خواندم و همین چند سکانس به قدری برایم جذاب بود که مشتاق بودم کل فیلمنامه را بخوانم. زمانی که فیلمنامه را کامل خواندم خیلی از کاراکتر وارش خوشم آمد. وارش شخصیت پیچیده با فراز و نشیب بالایی است و برای یک بازیگر جذاب است.

وارش ویژگی‌های بسیاری داشت، یکی اینکه یک مادر دلسوز، فداکار و غیور است. یکی دیگر از ویژگی‌های وارش این بود که نقش یک زن قدرتمند را دارد و شبیه زن‌های دهه خود تصمیم نمی‌گیرد. با همه اتفاقات می‌جنگد و راحت‌ترین راه را انتخاب نمی‌کند. او روی پای خودش می‌ایستد و بچه‌های خود را بزرگ می‌کند، تلاش می‌کند شغل پیدا کند و در همین راه حصیربافی می‌کند و بعد از 15 سال وارش را می‌بینید که به موفقیت رسیده است.

با خواندن فیلمنامه می‌‌توانستید پیش بینی کنید که سریال با استقبال خوبی مواجه می شود؟

زمان تولید و قبل از پخش باورم نمی‌شد که با چنین استقبالی مواجه شود. اتفاق خوبی افتاد و بابت همین موضوع خوشحال هستم. البته برخی حاشیه و نقد‌هایی شده است که احترام می‌گذارم.

بازی خوب شما در «وارش» به همکاری شما با کارگردان بر می گردد و آیا پیشنهادات شما را قبول می‌کردند؟

کاراکتر خیلی خوب نوشته شده بود و شانسی که در این پروژه داشتم این بود که آقای کاوری غیر از اینکه کارگردان خوبی است بازیگر خوبی هستند و این موضوع به من کمک می‌کرد و راهنمایی که برای من داشت خیلی خوب بود.

شما در ادامه سریال پیشنهاد‌های مختلفی خواهید داشت؟ در ادامه مسیر بیشتر می‌خواهید در چه حوزه‌ای تئاتر سینما و تلویزیون کار کنید؟

برای من کاراکتر و فیلمنامه مهم است. آیا کاراکتری که بازی می‌کنم حرفی برای گفتن دارد. حالا چه در مدیوم تئاتر، سینما و تلویزیون باشد. من به همه آن‌ها علاقمند هستم و هر کدام که باشد برایم فرقی نمی‌کند.

نقش وارش چه تاثیری در آینده کاری شما خواهد داشت؟

نقش وارش تأثیر بسیاری روی کار من گذاشت و یکی از بهترین اتفاق‌های زندگی‌ام بود. تأثیر آن را می‌بینیم و نمی‌دانم در آینده چه اتفاقی می‌افتد اما از نقش وارش خوشحال هستم.

درباره استقبال مخاطبان بفرمایید و جالب‌ترین واکنش مردم نسبت به سریال «وارش» چه بود؟

از پیام‌هایی که از مردم می‌گیرم و حتی ارتباطی که با مردم داشتم بیشتر خانم‌ها با وارش همذات پنداری کرده‌اند و یک گوشه‌ای از زندگی آن‌ها شبیه زندگی وارش بوده که این برای من جذاب بود؛ حتی از مناطقی که کمتر به آنجا رفته‌ام، پیام داشتم که مادران علاقمند به دیدن سریال هستند و برای من جذاب است که توانستم مادران سرزمینم را درگیر کنم. از همین جا دست تک تک مادران ایران را می‌بوسم.

درباره عوامل سریال «وارش» صحبت کنید. نویسنده، کارگردان و بازیگران عوامل پشت صحنه که با هم توانستید کار موفقی را روی آنتن ببرید.

فیلم‌نامه درجه یک جابر قاسمعلی و همه عوامل کمک کرد. از آقای تخشید تشکر می‌کنم که من را به این پروژه معرفی کردند، کارگردانی خوب کاوری، در کنار لوکیشن‌های جذاب که در سریال شاهد هستید. آقای ناصری با تصویربرداری فوق‌العاده این زیبایی را چندین برابر کرده است.

آقای روح‌پروری با دکور‌هایی که برای سریال ساختند، به جذابیت لوکیشن و فضای شمال اضافه کرد، گریم و لباس هم برای تغییر مقطع سنی بسیار به من کمک کرد. البته از بازیگران هم انرژی خوب گرفتم و عوامل خوبی داشتیم که باعث شد، کار دیده شود.

این روز‌ها پیشنهاد جدید داشتید؟

پینشهاداتی داشتم که هنوز قطعی نشده است و تصمیمی برای آن‌ها نگرفته‌ام.

شرایط کار در سینما برای شما چگونه است و آبا به نظر شما مافیا وجود دارد؟

هر کاری یک سری ناملایمات دارد و در کار ما هم است. نمی‌دانم مافیایی وجود دارد یا خیر، اما همه کار‌ها یک سری آسیب‌هایی دارد و من چند کار سینمایی انجام دادم. امیدوارم در آینده بیشتر کار کنم.

شما کار بازیگری را از جوانی شروع کردید، ولی الان خیلی از جوان‌ها چند نقش بازی می‌کنند و بعد حذف می‌شوند. راز ماندگاری در هنر از نگاه شما چیست؟

بازیگری سخت است و ماندگاری در بازیگری از ورود سخت‌تر است. من فکر می‌کنم راز ماندگاری در این حرفه این است که هر کاری را انجام می‌دهید فکر نکنیم پایان کار است و بهترین اتفاق برای شما افتاده است، بلکه باید ایرادات را رفع کنیم و همیشه به دنبال پیشرفت در ادامه مسیر باشیم و حرفی برای گفتن داشته باشیم. به نظرم این سوال را از پیشکسوتان باید بپرسیم که چگونه ماندگار شدند.

شما اصفهانی هستید و در این سریال با لهجه گیلانی صحبت می‌کنید؟

اصفهانی هستم اما لهجه‌ام را کنترل می‌کنم، من مشاور لهجه نداشتم. از دوستم که خانواده‌اش در لاهیجان زندگی می‌کرد خواستم که در کنار خانواده آن‌ها چند جلسه‌ای باشم و با آنها صحبت می‌کردیم؛ حتی بازار لاهیجان می‌رفتم و در کنار همه این کار‌ها، بازیگران سریال که گیلانی بودند به من خیلی کمک کردند؛ حتی آقای تشکر، نوروزی، داوری به من کمک می‌کردند.

تا چه مقطعی در سریال حضور دارید؟

شخصیت وارش را تا 39 سالگی بازی می‌کنم، بازیگر تغییر می‌کند و خانم نسرین بابایی یکی از بازیگران فوق‌العاده که خودشان اصالتا گیلانی هستند، ادامه نقش را بازی می‌کنند./1360//101/خ

ارسال نظرات