۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۶۳۲۱۵۴
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در البرز:

مپنا توانایی تولید تمام قطعات مکانیکی مورد نیاز کشور را دارد

مپنا توانایی تولید تمام قطعات مکانیکی مورد نیاز کشور را دارد
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه هیچ قطعه مکانیکی در کشور نیست که مپنا نتواند آن را تولید کند، گفت: مپنا توانایی تولید تمام قطعات مکانیکی مورد نیاز را دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلین سید سعیدرضا عاملی در حاشیه بازدید از گروه صنعتی مپنا در استان البرز در جمع خبرنگاران در مورد اهداف بازدید از این گروه صنعتی اظهار داشت: مپنا یکی از مجموعه‌های بزرگ صنعتی کشور است که نگاهی به جامعه، صنعت و دانشگاه دارد.

وی افزود: کشور دارای ظرفیت‌های بسیاری است و به عنوان نمونه یکی از این ظرفیت‌ها گروه صنعتی مپنا است.

دبیر شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ظرفیت تولید صنعتی کشور در رده جهانی است،بیان کرد: امروز اگر تحریم‌های آمریکا و مجموعه کشورهای جهان که از این کشور دستور می گیرند روی ایران کارساز نبوده به دلیل وجود منابع صنعتی بزرگی مانند گروه صنعتی مپنا است.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با بیان اینکه گره‌های در کار این بخش از صنعت وجود دارد که این گره‌ها باید گشوده شود،گفت: گره‌های در بخش حقوقی ،قانونی و بروکراسی کشور وجود دارد و باید از این ظرفیت گسترده علمی کشور که 4 میلیون دانشجو بالفعل در کشور است استفاده کرد که در همه رشته‌ها تحصیل میکنند که با این اراده و این ظرفیت‌ها می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

دبیر شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امروز هیچ قطعه مکانیکی نیست که مپنا نتواند تولید کند،ادامه داد: امروز مپنا در رده صنایع بسیار حساس که تنها بین ده کشور جهان وجود دارددر آنها رتبه اول تا سوم را در اختیار دارد و رتبه سوم در تولید توربین در اختیار مپنا است و ایران در رده پیشرفته ترین کشورهای دنیا در کار صنعتی توانمندی دارد.

وی با بیان اینکه اگر ظرفیت دولتی، دانشگاهی و بازار به صورت بهینه گره بخورد تحول عظیمی در صنعت کشور رخ می‌دهد،تصریح کرد: در این صورت مجموعه اقتصادی کشور از یک کسب و کار جهانی برخوردار می‌شود که هیچ نوع تهدیدی نمی‌تواند آن را از کار بیندازد و نیاز است که این فرآیند اصلاح شود.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با بیان اینکه نقشه جامع علمی کشور امروز یک نقشه مرده نمی‌تواند باشد،ادامه داد: این نقشه باید با کارگذاری صنعت و دانشگاه به صورت همزمان جلو برود و انتظار از صنعت این است که تحقیق و توسعه آن با دانشگاه گره بخورد و آموزش دانشگاه توسط صنعت حمایت شود و حوزه آموزش باید بتواند از این ظرفیت استفاده کند.

دبیر شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه کشورهای پیشرفته 70 درصد بودجه تحقیق و توسعه شان مربوط به بخش خصوصی است که در ایران عدد مشخصی در این زمینه نیست،ادامه داد: برای ما روشن نیست که بخش بودجه تحقیقاتی و تحقیق و کار چقدر است،وقتی بخش تحقیق و توسعه مپنا را دیدم بسیار خوشحال شدم نگاه ما می‌توانیم با همه قابلیت‌های جزیی درکشور قابل اجرا است و برای این کار لازم است بخش خصوصی سهم بین 4 تا 7 درصدی را برای تحقیق و توسعه قرار دهد./1350/د102/ب1

ارسال نظرات