۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۶۳۲۱۵۶

طرح توسعه ضریح قمر بنی هاشم و امام حسین اجرا می‌شود

طرح توسعه ضریح قمر بنی هاشم و امام حسین اجرا می‌شود
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات بوشهر گفت: به‌زودی طرح توسعه ضریح قمر بنی هاشم(ع) و امام حسین(ع) با همکاری مردم بوشهر اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، عبدالرضا مطاف ظهر امروز در نشست اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات و اربعین استان بوشهر با استاندار، اعضای این ستاد را پل ارتباطی مردم با حرم‌های ائمه اطهار(ع) در عراق دانست و اظهار داشت: تاکنون ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با همکاری مردم 3 پروژه ضریح خیمه‌گاه حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، حضرت قاسم (ع) و قمربنی‌هاشم(ع) ساخته و در محل‌های مورد نظر در عراق نصب کرده است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در جذب نذورات مردمی رتبه دوم کشور به خود اختصاص داده است افزود: جذب نذورات مردمی به صورت نقدی و غیرنقدی در استان بوشهر ادامه دارد که نشان از تدین مردم و علاقه آنان به ائمه اطهار(ع) است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر از مشارکت خوب مردم استان تقدیر کرد و گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده به‌زودی قرارداد ساخت طرح توسعه 2 ضریح صحرای کربلا منعقد و عملیات ساخت آن در استان بوشهرآغاز می‌شود.

مطاف از اجرای طرح توسعه ضریح قمر بنی هاشم(ع) و امام حسین(ع) با همکاری مردم استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: در ضریح قمربنی هاشم 2 پنجره به ارتفاع یک متر به این مجموعه افزوده می‌شود و در اطراف حرم سیدالشهدا(ع) بین صحن امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) نمایی با همکاری خیران استان بوشهر ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها در یکی از شهرستان‌های استان بوشهر ساخته می‌شود خاطر نشان کرد: تمام هزینه‌های ساخت این پروژه‌ها از نذورات و هدایا مردمی تامین می‌شود و هیچ‌گونه کمک دولتی هزینه نمی‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهربا بیان اینکه استان بوشهر در فعالیت ستاد اربعین مقام دوم کشوری کسب کرد افزود: از 50 موکب ستاد اربعین مطرح شده 10 موکب آن مربوط به بوشهر است که نشان از جایگاه مردم استان بوشهر در عرصه خدمات رسانی به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

مطاف بیان کرد: موکب‌های خیران استان بوشهر علاوه بر خدمات رسانی به زائران اربعین سید و سالار شهیدان(ع) در بحران‌های سیل و دیگر حوادث غیرمترقبه فعالیت می‌کنند.

وی بر توجه به تامین نیروی انسانی و جذب نیروی کار تاکید و تصویب بیمه کارکنان ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر را یک ضرورت دانست./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات