۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۶۳۲۱۶۱
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد؛

لزوم آمادگی و روزآمدی رسانه های داخلی برای مقابله با جریان رسانه ای دشمن

لزوم آمادگی و روزآمدی رسانه های داخلی برای مقابله با جریان رسانه ای دشمن
صالحی با تأکید بر آمادگی رسانه های داخلی برای مقابله با دشمن، گفت: فعالیت رسانه ای دشمن در جهت تخریب وحدت ملی، تخریب مشارکت ملی و ایجاد یاس و ناامیدی فعالیت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه چهارمین جشنواره ابوذر که امروز در تالار شهر برگزار شد با بیان این که خراسان به عنوان دومین قطب رسانه ای مورد توجه است، گفت: رسانه رکن مقوم توسعه استان است و اگر استان ها از این ظرفیت استفاده کنند، سیر توسعه استان سریعتر و بهتر طی می شود.

وی ارسال بیش از 2 هزار اثر به چهارمین دبیرخانه جشنواره ابوذر را نشان از قدمت و جایگاه رسانه در استان دانست و ابراز کرد: با برگزاری این جشنواره امکان پرداختن به موضوعات خوب ملی و استانی فراهم می شود و فرصتی است تا کشف استعدادها رخ دهد.

صالحی با اشاره به ایجاد تغییرات قابل توجه در ارتباط رسانه ای دنیا، گفت: آمارهای جهانی نشان می دهد تکنولوژی ارتباطی در دهه های اخیر تغییراتی ژرف داشته و ما نمی توانیم بدون توجه به این تغییرات حرکت کنیم و باید بسیج رسانه ای یا تجمیع امکانات به سمت این تغییرات باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نظام ارتباطات از محلی به فرامحلی ارتقا یافته و اگر ما در قفس جغرافیا بمانیم، جنگ رسانه ای را باخته ایم همچنین نظام رسانه ای به چند رسانه ای ارتقا یافته و نمی توان به نظام تک رسانه ای اکتفا کنیم بنابراین بسیج رسانه و کسانی که دغدغه دارند، نمی توانند بی توجه به این تغییرات جهانی ابزار و شیوه رسانه پیش روند.

وی با اشاره به جنگ رسانه ای سهمگین امروز، گفت: انقلاب ایران معطوف به درون نبود بلکه توجه به رشد درون و توسعه در بیرون بود بنابراین در این 40 سال موجب کینه دشمنان قرار گرفته و در سال های اخیر این کینه بیشتر شده و در حوزه رسانه ای نیز شاهد جنگ روانی جدی رسانه ای علیه انقلاب و نظام و کشور هستیم.

صالحی بیان داشت: جنگ رسانه ای سهمگین تر از جنگ سخت است چون تاثیرات وسیع دارد و نمونه آن بیش از ۲۵۰ شبکه ماهواره ای فارسی زبان فعالیت داشته و در سال ۹۷ بیش از ۴۰ شبکه فارسی زبان تاسیس شد، در تحلیلی که در بیش از 30 شبکه فارسی زبان ماهواره ای صورت گرفت نشان داد که بیش از 72 درصد با نگاه منفی و دو پهلو علیه نظام و استقلال کشور نگاه می کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت رسانه ای دشمن را در جهت تخریب وحدت ملی، تخریب مشارکت ملی و ایجاد یاس و ناامیدی بیان و ابراز کرد: رسانه های دشمن در وحدتی که مایه قوام نظام و کشور است، طمع کردند همچنین مردم سالاری دینی ما از نمادهای بی نظیر است که در هیچ کشوری سابقه ندارد و تلاش دارند این بذر مشارکت خشک شود.

وی با بیان این که یک رأی کمتر از یک موشک دفاعی، نیست، گفت: ما در آستانه انتخابات بزرگ هستیم برای حفظ استقلال ایران و حفاظت از خون شهدا باید در انتخابات شرکت کنیم، رسانه های دشمن تلاش دارند تا این مشارکت را کاهش دهند و ما باید تلاش کنیم تا برای پایداری ایران و نظام این مشارکت گسترده شود.

صالحی با اشاره به بیانه گام انقلاب و تأکید رهبر انقلاب به امید و نگاه خوش بینانه، ابراز کرد: ایجاد یاس و ناامیدی نسبت به آینده از دیگر هدف های رسانه ای است و رهبر انقلاب به ایجاد امید در بیانیه گام دوم تأکید دارد و این بیانیه پاسخ محکم به زرادخانه دشمن است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به آمادگی و روزآمدی رسانه های داخلی برای مقابله با جریان های رسانه ای دشمن تأکید و اظهار کرد: رسانه های داخلی باید امروز مجهزتر، آماده تر و جدی تر باشند تا حملات رسانه های دشمن را خنثی کرده و تأثیر گذار نیز باشند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات