۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۶۳۲۱۸۳
آیت الله خاتمی:

حماسه ۹ دی نماد بیعت با ولایت است

حماسه ۹ دی نماد بیعت با ولایت است
امام جمعه موقت تهران حماسه ۹ دی را نماد بیعت با ولایت بیان کرد و گفت: اجتماع حوزویان هدفمند است و اعلام می کند که حوزه مشهد، حوزه ای انقلابی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران امروز در مدرسه علمیه نواب و در اجتماع عظیم بصیرتی طلاب، گفت: اجتماع حوزویان هدفمند است و اعلام می کند که حوزه مشهد، حوزه ای انقلابی است.

وی با اشاره به پیشینه مبارزاتی حوزه علمیه مشهد، ابراز کرد: پیشینه مبارزاتی حوزه مشهد از همه جا جلوتر است، این حوزه با پیشینه افتخارآمیز می گوید که ما همان راه و روش را داریم و خلاصه اهداف این اجتماع این است که ما انقلابی بوده، انقلابی هستیم و انقلابی خواهیم ماند.

آیت الله خاتمی حماسه 9 دی را نماد بیعت با ولایت بیان و ابراز کرد: این اجتماع با هدف استقبال از حماسه الهی 9 دی است و در این تجمعات اصل حضور مهم است.

عضو هیأت رییسهٔ مجلس خبرگان رهبری به مأموریت اصلی حوزه علمیه اشاره و بیان داشت: به صحنه آوردن دین مأموریت اصلی حوزویان است و خداوند در آیه 122 سوره توبه به این امر اشاره دارد، حوزویان باید درست درس بخوانند تا سخنگوی دین باشند، فلسفه حکومت نیز همین است و حکومت دینی را برای به صحنه آوردن دین و ارزش ها بنا نهادیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حکومت اسلامی ایران را موجب خارج کردن دین از غربت بیان و ابراز کرد: شاه این کشور نوکر آمریکا و انگلیس بود و دین که منزوی بود با تشکیل حکومت اسلامی به صحنه آمد و امروز پرچم اسلام و کلمات «أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ» و «أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسوُلُ الله» است که در این کشور حرف اول را می زند.

وی افزود: رهبری در عرصه ولایت بنیاد بین المللی غدیر تشکیل می دهد و نظامی داریم که اسلام و ولایت و اهل بیت در نهایت عزت هستند تا این جا این مأموریت درست انجام شده و با این تلاش های مقدس دین به صحنه آمده است./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات