۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۶۳۲۲۰۳
امام جمعه شیراز:

بعضی‌ها ‌مرتب بر طبل مذاکره و تسلیم می‌کوبند

بعضی‌ها ‌مرتب بر طبل مذاکره و تسلیم می‌کوبند
امام جمعه شیراز گفت: بعضی‌ها توکل ضعیفی دارند، مرتب بر طبل مذاکره و تسلیم می‌کوبند و نمی‌دانند که این مسیر هر چه بیشتر بروند پشیمانی بیشتری دارند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین لطف‌الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه نهم دی ماه اظهار داشت: 9 دی یادآور حماسه بزرگ مردم ایران در حفظ و حراست انقلاب اسلامی است و حرکت عظیم مردم برای حفظ انقلاب اسلامی مبدا تاریخی مبتنی بر بصیرت شد.

وی با ابراز امیدواری برای حفظ بصیرت در تمامی فتنه‌ها گفت: باید با حفظ بصیرت مراقب بود که با یک اشتباه نتیجه مدت‌ها تلاش و زحمت را از دست نداد؛ دشمن برای ما مرتب نقشه می‌کشد امر مهم این است که تلاش خودمان را ضایع نکنیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه در 200 سال گذشته تاریخ ما غیر از انقلاب اسلامی بقیه انقلاب‌ها ناتمام و ناکام مانده است، افزود: چرا نهضت ملی نفت یا مشروطه نیمه راه متوقف شد، انقلاب نیمه تمام دیگر بس است.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با بیان اینکه حفظ و حراست از انقلاب یک انتخاب آگاهانه و از روی بصیرت است، بیان کرد: اگر می‌خواهیم که این انقلاب را ادامه دهیم لازمه‌اش این است که با بصیرت و توجه به چراغ راه که چراغ راه همه ما امام حسین (ع) و ولی امر مسلمین است، این مسیر را جلو برویم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه در آستانه 9 دی اعلام می‌کنیم پای آرمان‌های ارزشمند انقلاب اسلامی تا پایان محکم ایستاده‌ایم، تصریح کرد: دشمن برای اینکه مقاومت ما را در هم بشکند، تحریم‌های سنگینی علیه ما روا داشته اما تحریم می‌تواند به جای اینکه ما را از خواب در بیاورد یک فرصت برای رشد و رونق اقتصاد داخلی باشد.

وی عنوان کرد: این حرکت را رهبر معظم انقلاب مرتب تاکید می‌کنند اما بعضی‌ها توکل ضعیفی دارند مرتب بر طبل مذاکره و تسلیم می‌کوبند و نمی‌دانند که این مسیر هر چه بیشتر بروند پشیمانی بیشتری دارند تجربه ملت‌هایی که این مسیر را رفتند، نشان داده که پشیمان شدند اما کسانی که استوار ابستادند، پیشرفت کردند.

امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به سالروز میلاد حضرت زینب و روز پرستار اعلام کرد: در رابطه با پرستاری و عموم دانش‌های مربوط به پزشکی نیاز داریم به اینکه اخلاق را ارتقا دهیم؛ 40 سال است که توجه ویژه به اخلاق پزشکی و پرستاری می‌شود و اینکه محیط‌های درمانی به اخلاق نیاز دارد.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با بیان اینکه کارهای بزرگی در همه دنیا انجام گرفته است، گفت: اگر به تلاش‌های تمدن غربی در راستای پیشبرد اخلاق پزشکی و پرستاری توجه کرده باشید، تعجب می‌کنید؛ علتش هم این است که آنها در تحلیل جامعه‌شناسانه خود متوجه شدند که بعضی از کارهای قداست دارد اگر از قداست خود خارج شد و تجارت حساب شده دیگر نمی‌شود آن نتیجه مطلوب را گرفت که از جمله آنها می‌توان به شغل پرستاری و پزشکی و معلمی و قضاوت و روحانیت اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه اصل کار بالاتر از قیمت‌گذاری است، بیان کرد: با این نگاه وقتی سراغ بحث پرستاری و پزشکی و سایر حرفه‌هایی که جنبه قداست دارد، برویم خیلی چیزها متحول می‌شود.

وی با بیان اینکه در کشور اسلامی باید به این مورد توجه ویژه شود، افزود: در مجموعه طرح تحول پزشکی این امر دیده شده که این هدف محقق شود اما مسئله تحول و ارتقای اخلاقی دستوری نیست اخلاق محورش انتخاب‌گری است؛ اخلاقی بودن انتخابی است./1350/د101/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات