۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۶۳۲۳۲۰
مدیر حوزه علمیه اردبیل:

حاشیه سازی درباره بودجه حوزه علمیه بی عدالتی و سیاسی بازی است

حاشیه سازی درباره بودجه حوزه علمیه بی عدالتی و سیاسی بازی است
حجت الاسلام نوروزی بودجه حوزه علمیه در مقایسه با بودجه دانشگاه ها را بسیار اندک دانست و گفت: حاشیه سازی در خصوص بودجه حوزه علمیه یک بی عدالتی بزرگ است.

حجت الاسلام مهدی نوروزی مدیر حوزه علمیه اردبیل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین اهداف هجمه علیه بودجه حوزه علمیه پرداخت و گفت: ایجاد دو قطبی برای بهره برداری از آن در انتخابات آینده از اهداف هجمه علیه بودجه حوزه علمیه است.

حجت الاسلام نوروزی عنوان کرد: سیاست مدارانی که راه برون رفت از مشکلات را در مذاکره با غرب می دیدند برای لاپوشانی شکست های خود دست به حاشیه سازی علیه حوزه علمیه می زنند.

مدیر حوزه علمیه اردبیل افزود: با مقایسه بودجه در نظر گرفته شده برای نهادهای مختلف مشخص می شود که به نهادهای فرهنگی و دینی توجه کافی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه باید بودجه اختصاص داده شده به حوزه علمیه با بودجه سایر نهادها مقایسه شود، اظهار داشت: مسائل مطرح شده در خصوص بودجه حوزه علمیه در فضای مجازی همراه با مغالطه است.

حجت الاسلام نوروزی افزود: طلاب حوزه علمیه جزو جوانان این کشور هستند و باید مانند دانشجویان از امکانات لازم برخوردار باشند.

مدیر حوزه علمیه اردبیل با مقایسه هزینه تحصیلی در نظر گرفته شده برای دانشجویان و طلاب، گفت: در بودجه سال گذشته میزان هزینه تحصیلی در نظر گرفته شده برای یک دانشجوی کارشناسی علوم انسانی در دانشگاه تهران حدود 11 میلیون تومان بوده است در حالی که همین رقم برای یک طلبه حوزه علمیه کمتر از 2 میلیون تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه هر دو قشر طلبه و دانشجو از نیروهای آینده کشور هستند، ابراز کرد: طلاب و دانشجویان باید به صورت یکسان از امکانات لازم برای پیشرفت علمی کشور برخوردار شوند.

حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه بودجه حوزه علمیه در مقایسه با بودجه دانشگاه بسیار اندک است، عنوان کرد: برپا کردن غوغا در خصوص بودجه حوزه علمیه یک بی عدالتی بزرگ است.

مدیر حوزه علمیه اردبیل با اشاره به اینکه شهریه پرداختی به طلاب کاملا مستقل از دولت است، اظهار داشت: بودجه های دولتی صرفا صرف هزینه های اداری و آموزشی حوزه علمیه می شود که حق طبیعی حوزه علمیه است.

وی با درخواست از رسانه ها برای انتشار آمار مقایسه ای میان بودجه حوزه علمیه و سایر نهادها، ابراز کرد: باید کارکرد های علمی، تبلیغی و ... حوزه علمیه با کارکرد های دانشگاه ها مقایسه تا مشخص شود که این میزان بودجه اختصاص یافته پاسخگوی خدمات متعدد حوزه های علمیه نیست./1350/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
ارسال نظرات