۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۶۳۲۳۲۲
مدیر حوزه علمیه بوشهر:

هجمه به حوزه علمیه با اهداف سیاسی خاصی دنبال می شود

هجمه به حوزه علمیه با اهداف سیاسی خاصی دنبال می شود
حجت الاسلام خدری با بیان اینکه رقم های اعلامی در خصوص بودجه حوزه علمیه باید با بودجه های سایر نهادها مقایسه شود، گفت: هجمه به حوزه علمیه با اهداف سیاسی خاصی دنبال می شود.

حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه بوشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه تخریب علیه بودجه حوزه علمیه از دوسال پیش در دستور کار برخی جریان ها قرار گرفته است، گفت: برخی در بدنه دولت به دنبال تخریب چهره حوزه علمیه در اذهان عمومی هستند.

حجت الاسلام خدری با اشاره به اینکه رقم های اعلامی در خصوص بودجه حوزه علمیه باید با بودجه های سایر نهادها مقایسه شود، عنوان کرد: هجمه به حوزه علمیه با اهداف سیاسی خاصی دنبال می شود.

مدیر حوزه علمیه بوشهر اظهار داشت: بدبین کردن مردم نسبت به نهاد مقدس حوزه علمیه از اهداف اصلی تخریب در خصوص بودجه حوزه علمیه است.

وی ابراز کرد: کل بودجه حوزه علمیه به اندازه بودجه یک دانشگاه مانند دانشگاه فردوسی است.

حجت الاسلام خدری افزود: اگر بودجه دانشگاه ها اعلام شود مردم خواهند دید که چه فاصله زیادی بین بودجه حوزه علمیه و دانشگاه وجود دارد.

مدیر حوزه علمیه بوشهر با بیان اینکه ارقامی که در خصوص بودجه حوزه علمیه در فضای مجازی مطرح می شود، تخصیص داده شده نیست، گفت: در مرحله تخصیص معمولا کم تر از 50 درصد از آنچه اعلام شده است، تخصیص داده می شود.

وی طلاب را از ضعیف ترین اقشار جامعه دانست و افزود: وضع معیشتی طلاب و اساتید حوزه علمیه زیر خط فقر است.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه تنها منبع تامین شهریه طلاب از محل خمس و وجوهات است، عنوان کرد: بودجه های دولتی تنها صرف زیرساخت های حوزه علمیه می شود.

مدیر حوزه علمیه بوشهر به اهمیت تبیین معنای استقلال حوزه از دولت و حاکمیت اشاره کرد و افزود: استقلال حوزه علمیه از حاکمیت دینی معنا ندارد.

وی با اشاره به نظر رهبر انقلاب و مراجع تقلید در عدم وابستگی شهریه طلاب به بودجه های دولتی، اظهار داشت: دولت وظیفه دارد تا امکانات و زیرساخت های لازم جهت پیشبرد اهداف حوزه های علمیه را فراهم کند./1350/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
ارسال نظرات