۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۶۳۲۳۸۲

تأکید مدیر حوزه و وزیر علوم بر همکاری در زمینه علوم انسانی اسلامی

تأکید مدیر حوزه و وزیر علوم بر همکاری در زمینه علوم انسانی اسلامی
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و وزیر علوم تحقیقات و فناوری بر لزوم همکاری و تعامل حوزه و دانشگاه در زمینه علوم انسانی اسلامی تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نمایشگاه تخصصی و دائمی آثار برتر و برگزیده علوم انسانی اسلامی عصر امروز با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور  و آقای غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مدرسه علمیه فیضیه قم افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، آیت الله اعرافی در این مراسم با بیان اینکه حوزه و دانشگاه دو پایگاه مهم برای اداره کشور هستند، گفت: این دو نهاد سهم بسزایی در اداره و شکوفایی گفتمان انقلاب اسلامی دارند.

عضو فقهای شورای نگهبان بر ضرورت تعامل حوزه و دانشگاه تأکید و عنوان کرد: تعامل این دو نهاد ارزشمند نقش ویژه و ممتازی در زمینه تعالی اسلام و انقلاب دارد.

وی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه باید در زمینه های متعدد علمی با همدیگر هم افزایی و تعامل داشته باشند، ابراز کرد: محور علوم انسانی اسلامی یکی از زمینه های بسیار مهم برای تعامل حوزه و دانشگاه است.

آیت الله اعرافی ضمن اعلام آمادگی از سوی حوزه علمیه برای گام برداشتن در زمینه طرح گفتمان علمی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: طرح گفتمان علمی انقلاب اسلامی نقطه روع شناخت قوت ها و سرمایه ها و همچنین بازشناسی نقاط ضعف و کاستی ها و نیازهای آینده است.

همچنین غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم بر ضرورت هم افزایی و تعامل حوزه دانشگاه در زمینه علوم انسانی اسلامی تأکید و بیان کرد: دستاوردهای علمی گسترده ای که در طول 4 دهه گذشته به دست آمده، حاصل رویکرد علمی انقلاب اسلامی است./841/ج

حسین ثالث موید
ارسال نظرات