۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۶۳۲۴۳۵
حجت الاسلام آقا تهرانی:

مجلس انقلابی اجازه تحمیل ناکارآمدی دولت به ملت را نمی دهد

مجلس انقلابی اجازه تحمیل ناکارآمدی دولت به ملت را نمی دهد
استاد حوزه علمیه قم با انتقاد از عملکرد مجلس دهم و ناکارآمدی آن گفت: مجلس باید به دنبال تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب و حل مشکلات معیشتی مردم باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی استاد حوزه علمیه قم عصر امروز یکشنبه هشتم دی ماه سال ۹۸ در مراسم بزرگداست حماسه «نهم دی» در مسجد امام صادق (ع) میدان فلسطین تهران گفت: حضور امروز ما در مراسم کنونی یک پیش زمینه برای حضور گسترده در مراسم راهپیمایی فردا است.

وی گفت: در روزگار کنونی فرار از فتنه امکان پذیر نیست. برخی از علما همچون آیت الله مصباح یزدی اعتقاد دارند که فتنه و امتحان الهی در یک رده قرار دارند.

این استاد حوزه‌ علمیه تاکید کرد: امروز در جایگاهی قرار گرفته‌ایم که باید مرز خود را میان حق و باطل مشخص کنیم.

وی بیان داشت: برخی از مکاتب نوظهور فکری این موضوع را القا می‌کنند که دیگر حق و باطل محض وجود ندارد، این تفکر را در همین کشور نیز امثال آقای مهاجرانی در دوران اصلاحات دنبال می‌کرد، اما در ترویج آن ناکام ماند.

حجت الاسلام آقاتهرانی گفت: یک فرد ولایت مدار واقعی مرز بین حق و باطل محض را باید بشناسد و تابع محض ولی زمان خود باشد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با مهم خواندن جایگاه ولی فقیه، ابراز داشت: برای یک مسأله قضایی در اسلام اگر دو یا چهار نفر شهادت بدهند، آن موضوع جنبه حقوقی پیدا می‌کند. جایگاه ولی فقیه در این کشور آن قدر بالا است که باید یک مجلس ۸۸ نفره از خبرگان که عالم دین هستند، باید ولی فقیه را انتخاب و بر جایگاه ولایت ایشان صحه بگذارند.

وی با تاکید بر موضوع مشورت در اسلام، ابراز داشت: پیامبر اسلام(ص) در همه کارها مشورت می‌کرد، ایشان نیازی به مشورت مردم نداشتند، اما این عمل برای مشارکت اجتماعی بود، امروز رهبر معظم انقلاب نیز با همین دیدگاه از اهل فن و مردم مشورت می‌گیرند و مردم را به کارهای گروهی مانند شرکت انتخابات دعوت می‌کنند.

حجت الاسلام آقاتهرانی با اشاره به برخی از رفتارهای فتنه گران در دو دهه قبل، بیان داشت: رفتارهای شکل گرفته از سوی عده‌ای از سال ۷۸ تا همین حوادث اخیر برآمده از یک جریان نفاق است که قصد دارد برای کشور هزینه ایجاد کند.

حجت‌الاسلام آقاتهرانی تاکید کرد: نیروهای انقلابی و با بصیرت نباید بگذارند چنین افرادی با نگاه به محتاج به آمریکا از صندوق‌های رأی بیرون بیایند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مجلس دهم، بیان داشت: اگر مجلس شورای اسلامی کارآمد بود، هرگز اجازه نمی‌داد چنین تفکری که امروز در دولت حضور دارد، تا این حد ناکارآمدی خود را به مردم تحمیل کند.

وی رمز رسیدن به خداوند متعال را «ایمان» و «عمل صالح» معرفی کرد و گفت: باید در سایه ولایت مداری و بصیرت در جامعه رفتار کنیم.

حجت الاسلام آقاتهرانی گفت: باید مجلس شورای اسلامی به دنبال تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب باشد، نه اینکه به دنبال تحقق مطالبات کدخدا برود. وکلای ملت باید بدانند که مردم بسیار خوبی در کشور داریم و باید برای این ملت تلاش حداکثری کرد./۸۵۶/پ201/ق

ارسال نظرات