۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۶۳۲۴۹۴

مخزن خالی جایگاه داران برای بنزین سوپر

مخزن خالی جایگاه داران برای بنزین سوپر
طرح سهمیه‌بندی بنزین با اعلام نرخ‌های جدید به مردم از اواخر آبان ماه گذشته اجرایی شد. طرحی که در آن بنزین سوپر تک نرخی شد و برای هر لیتر از آن ۳ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرگزاري رسا، طرح سهمیه‌بندی بنزین با اعلام نرخ‌های جدید به مردم از اواخر آبان ماه گذشته اجرایی شد. طرحی که در آن بنزین سوپر تک نرخی شد و برای هر لیتر از آن ۳ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شد. با این وجود هر شهروندی که می‌خواست از بنزین سوپر برای خودرواش استفاده کند بدون محدودیت می‌توانست سوخت‌گیری کند. اما آنچه که در خصوص سوخت‌گیری خودروها برای بنزین سوپر مدنظر است قیمت آن نیست، بلکه نبود یا کمبود آن در جایگاه‌های سوخت شهر مشهد است. این در حالی است که در شرایط فعلی باوجود بالا بودن میزان آلایندگی هوا در این کلانشهر، در دسترس بودن بنزین سوپر شاید می‌توانست درصدی از میزان آلودگی هوا را کاهش دهد.

یکی از شهروندان در این خصوص می‌گوید: پس از اعلام سهمیه‌بندی بنزین و نرخ‌های جدید، سوخت‌گیری خودروها از بنزین سوپر با قیمت ۳ هزار و ۵۰۰ تومان به هر میزان بلامانع اعلام شد و مردم می‌توانستند این سوخت را به هر میزان که نیاز دارند از جایگاه‌های سوخت تهیه نمایند. این موضوع در حالی از رسانه‌ها منتشر شد که حتی پیش از سهمیه‌بندی خیلی از جایگاه‌های شهر مشهد با مشکل نبود بنزین سوپر مواجه بودند که چند روزی برطرف شد ولی بعد از سهمیه‌بندی مجدد توزیع بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت شهر مشهد به مشکل برخورد.

وی در ادامه افزود: اکنون من که برای خودروشخصی‌ام از بنزین سوپر استفاده می‌کردم خیلی وقت است نتوانسته‌ام در مشهد بنزین سوپر پیدا کنم و مجبور شدم از همین بنزین معمولی سوخت‌گیری نمایم. گذشته از اینکه این موضوع برای من مهم بود که خودروام را با بنزین سوپر راه‌اندازی کنم، نکته دیگری هم هست اینکه با توجه به ساختار بنزین سوپر که آلودگی کمتری با خود به همراه دارد، می‌تواند کمک بزرگی به کاهش میزان آلودگی هوا کند.

شهروند دیگری نیز با گلایه از کمبود بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت شهر مشهد، گفت: راستش را بخواهید برای من که در ماه ۶۰ لیتر سهمیه در نظر گرفتند به دلیل تردد زیادی که دارم و کارم بیرون از شهر است، چند روزی این سهمیه دوام نمی‌آورد و تمام می‌شود و بعد از آن باید از بنزین آزاد با نرخ ۳ هزار تومان استفاده کنم.

او می‌افزاید: در چنین شرایطی که باید برای هر لیتر بنزین معمولی ۳ هزار تومان پرداخت کنم، ترجیح می‌دهم بنزین سوپر با نرخ ۳ هزار ۵۰۰ تومان را استفاده کنم، چون هم برای موتور خودرو مناسبت‌تر است و هم اینکه آلایندگی کمتری نسبت به بنزین معمولی دارد، اما مشکلی که در حال حاضر وجود دارد این است جایگاه‌های سوخت شهر مشهد از وجود بنزین سوپر بی‌بهره‌اند و اعلام می‌کنند بنزین سوپر نداریم!

با این تفاسیر معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی در واکنش به نبود بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت شهر مشهد، عدم درخواست جایگاه‌داران بعد از سهمیه‌بندی را دلیل این موضوع عنوان داشته است.

حسن افتخاری به فارس گفت: از ابتدای تغییر نرخ بنزین یعنی ٢۴ آبان ماه سال جاری، با توجه به افزایش قیمت بنزین سوپر، هیچ‌گونه درخواست و خریدی از سوی جایگاه‌های این منطقه صورت نپذیرفته است.

وی ادامه داد: در صورت درخواست بنزین سوپر تأمین آن از سوی این شرکت در اولویت توزیع برای استفاده شهروندان خواهد بود.

معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی با بیان این نکته که بنزین توزیعی در شهر مشهد مقدس «یورو» است، ابراز کرد: بنابراین کیفیت بنزین معمولی بسیار نزدیک به سوپر است. همچنین در گذشته هم از حدود ٣ میلیون لیتر بنزین مصرفی مشهد، فقط ۱۰ تا ۱۲۰ هزار لیتر آن سوپر بوده است.

وی ضمن اشاره به این موضوع که در حال حاضر قیمت بنزین سوپر ۳ هزار و ۵۰۰ تومان و به‌صورت آزاد و بدون کارت به فروش می‌رسد، تأکید کرد: به دلیل نبود متقاضی است که جایگاه‌ها بنزین سوپر خرید نمی‌کنند./1360//101/خ

ارسال نظرات