۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۶۳۲۶۴۰
آیت الله علم الهدی مطرح کرد؛

مدیریت حکیمانه رهبری و بصیرت مردم، علت عظمت حماسه ۹ دی

مدیریت حکیمانه رهبری و بصیرت مردم، علت عظمت حماسه ۹ دی
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مثلت مدیریت حکیمانه رهبری، بصیرت مردم و پیوند مردم با رهبر، باطل السحر فتنه دشمن بود و این مثلت به عنوان اصل در جامعه ما حاکم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی امروز در جمع راهپیمایان 9 دی در حرم مطهر رضوی با بازخوانی فتنه 88 و حماسه مردم در 9 دی و خنثی کردن فتنه مردم به افشای ماهیت فتنه های اخیر دشمن پرداخت و به داشتن بصیرت در برابر فتنه های دشمن تأکید کرد.

وی با اشاره به فتنه های استکبار از آغاز انقلاب اسلامی، گفت: استکبار آمریکایی در برابر انقلاب و نظام ما از اول پیروزی انقلاب تا کنون با تمام قدرت موضع گیری و فتنه انگیزی کرد، فتنه آمریکا در آستانه پیروزی انقلاب با مهره چینی در جریان های نافذ در حکومت و انقلاب بود که در انقلاب دوم و تسخیر لانه جاسوسی این فتنه نقش بر آب شد و در ادامه فتنه هایی دیگر از قبیل کودتای نوژه در سال 58، تهاجم در طبس، تحمیل جنگ، تحریم اقتصادی، حصر سیاسی و تهاجم فرهنگی را انجام دادند و ماهیت همه این فتنه ها از نوع مزدور سازی در داخل و خارج کشور بود.

آیت الله علم الهدی با اشاره به تغییر ماهیت فتنه های آمریکا در ایران از سال 88، اظهار کرد: ماهیت فتنه 88 به بعد بدین گونه بود که جریان های داخلی را به موج آفرینی انداخته و سپس خود بر آن موج سوار می شود که در سال 96 و آبان امسال در جریان گرانی بنزین نیز فتنه دشمن از همین جنس بود که چنین جنس فتنه ای برای مردم ما سابقه نداشت و تشخیص این فتنه و ماهیتش برای مردم ما سنگین بود.

مدیریت و بصیرت رهبری در جریان فتنه های دشمن

امام جمعه مشهد به مدیریت و بصیرت رهبری در جریان فتنه های دشمن اشاره و ابراز کرد: رهبری اولین کسی بود که با بینش وحی مانند خود، جنس فتنه جدید دشمن را تشخیص داده، اعلام خطر کردند و در 13 آبان 87 فرمودند: «به جریان های سیاسی سفارش می کنم که در مسائل سیاسی در زمین سیاسی دشمن بازی نکنند که چه ببرند و ببازند به ضرر آن ها و نظام منجر خواهد شد.»

وی افزود: رهبری با مدیریت حکیمانه، رهبری فوق العاده و در مدت کوتاه جنس این فتنه و واقعیت آن را به مردم تفهیم کرده و بصیرت آفریدند و در نتیجه بصیرت مردم، حماسه 9 دی آفریده شد که به تعبیر رهبری باطل السحر فتنه بود همچنین نقش اول در بصیرت افزایی به مردم سیدالشهدا(ع) بود که وقتی در روز عاشورا قداست امام حسین(ع) مورد هتک حرمت قرار گرفت، جریان اموی و حکومت غیر الهی برای مردم برملا شد.

کارگزاران نظام با مردم شفاف باشند

آیت الله علم الهدی در ادامه به شفافیت کارگزاران نظام با مردم تأکید کرد و گفت: کارگزاران نظام چه در دولت، چه در مجلس و چه در قوه قضاییه و چه در جریان های سیاسی از هر جنسی اگر انقلاب را قبول دارند و به این ملت علاقه مند هستند، بدانند هر کجا مردم ما غافلگیر شده و مسائل برای مردم شفاف نباشد، جریانی ایجاد می شود که دشمن برآن موج سوار می شود پس هر چه قدر با مردم شفاف تر و صمیمی تر برخورد کنند، این جریان موج سوار دشمن به وجود نمی آید.

نماینده مجلس خبرگان رهبری مدیریت حکیمانه رهبری، بصیرت مردم و پیوند مردم با رهبر را دلیل عظمت حماسه 9 دی بیان و ابراز کرد: این مثلث باطل السحر فتنه دشمن بود و این مثلت به عنوان اصل در جامعه ما حاکم است.

وی با اشاره به توانمندی های جمهوری اسلامی ایران نسبت به 40 سال قبل، گفت: ما تا الان 40 سال اول را پشت سر گذاشته و میانه راه و در پیچ تاریخی انقلاب قرار داریم، ما بخش بزرگی را طی کرده ایم، در 40 سال قبل قدرت منطقه ای، توانمندی نیروها، تسهیلات موشکی، نفوذ انقلاب و قدرت انقلاب مانند امروز نبود، امروز در میانه راه و به سمت قله در حرکت هستیم که رهبری جلودار این حرکت است.

فتح قله و ادامه نظام اسلامی با اتکا به خود ممکن است

آیت الله علم الهدی معنای فتح قله را ایستادگی و اتکا به خود بیان و اظهار کرد: معنی فتح قله ریاضت و سختی نیست بلکه لازمه مقاومت با پای خود حرکت کردن است، رهبری راه را درست ترسیم کرده است و اقتصاد مقاومتی به معنای این است که دست به زانو گرفته و خود را اداره کنند، شما قدرت، توان، سرمایه، درآمد، ابتکار، فکر و نسل جوان دارید و برای بالا رفتن به جایی محتاج نیستیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ابراز کرد: دو جریان خسته و جریان غیر انقلابی امروز وجود دارد که معتقد هستند ما خسته شده ایم و قادر به پیمایش ادامه راه به سمت قله نیستیم و منافع خود را در پایین آمدن می دانند و می خواهند دست به دست آمریکا داده، با آمریکا مذاکره کرده و با اروپا صلح کنند.

لزوم انتخاب اصلح در انتخابات مجلس شورای اسلامی

امام جمعه مشهد با بیان این که قرآن کریم حزب الله و حزب الشیطان را برای ما مشخص کرده است، گفت: قرآن در آیه 22 و 14 سوره مجادله حزب الله و حزب شیطان را معرفی کرده و حزب شیطان را شکست خورده می نامد و حزب الله را رستگار و موفق می داند، شما مردم نیز با انتخاب درست خود تلاش کنید که کارگزاران این نظام افرادی باشند که حزب اللهی باشند.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو و تأکید به انتخاب اصلح، تصریح کرد: انتخابات مجلس نزدیک است، این جا بصیرت شما لازم است، نگذارید خسته های از انقلاب و کسانی که با رهبری زاویه دارند، به مجلس رفته و تصمبیم گیری را به دست بگیرند، شما باید با تمام قدرت جلوی این ها را بگیرید، سعی کنید کارگزار این نظام در همه عرصه ها افرادی باشند که قرآن در آیه 22 سوره مجادله مشخص کرده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: شما مرد و زن که از راهپیمایان 9 دی 98 هستید امروز نشان دادید که زنده تر از گذشته حضور داشته و تکلیف حرکت را مشخص کرده اید، رهبری جلودار حرکت به سمت قله هستند و اگر دنباله رو ایشان باشیم به موفقیت می رسیم و گرنه سقوط می کنیم./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات