۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۶۳۲۶۵۲
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مردم ایران عزتمدارانه در برابر فتنه‌گران ایستادگی کردند

مردم ایران عزتمدارانه در برابر فتنه‌گران ایستادگی کردند
نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن این روزها دست از نفوذ و فتنه علیه کشور برنداشته بنابراین باید مراقب فتنه FATF باشیم.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز با اشاره به اینکه حماسه 9 دی ملت ایران نشان داد که همچنان به ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی پایبند هستند اظهار کرد: انقلاب اسلامی ماهیتی ظلم‌ستیز داشته و تعالیم اسلامی نیز آموخته که ظلم کسی را قبول نکرده بلکه باید با عزت زندگی کرد.

وی تصریح کرد: همین سبب می‌شود که بقا و استمرار کسانی که در داخل و خارج وابسته به ظلم است، با انقلاب اسلامی سر ستیز داشته باشند بنابراین زمانی که روحیه حماسی در بین مردم وجود داشته باشد سبب می‌شود که همچنان پایبند عزت خود بوده و زیر بار ظلم نروند.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه همه ساله حماسه 9 دی سمبل و تقویت‌کننده همان روحیه حماسی ملت ایران است افزود: نسل‌های آینده نیز زمانی که به سن بلوغ اجتماعی می‌رسند باید این حماسه‌ها را شنیده و در جریان قرار گیرند.

وی گفت: 9 دی یادآور دورانی است که چگونه ملت ایران در برابر فتنه‌گران ایستادگی کردند و ضمن تقویت روحیه عزت‌مداری، ظلم‌ستیزی کرده و به هیچ وجه راضی نشدند که زیربار ظلم بروند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز به تحریم‌های شدید و ظالمانه دشمن علیه ایران اسلامی اشاره کرده و اظهار کرد: ریشه این تحریم‌ها به ظلم‌ناپذیر بودن ملت باز می‌گردد چون نظام، سلطه جهانی را قبول ندارد و سلطه‌گران حقوق محرومان را پایمال کرده و عزت آنها را از بین می‌برند.

وی تصریح کرد: بنابراین بزرگداشت حماسه 9 دی از یک سو بصیرت مردم را تقویت کرده و هم انگیزه و ایمان آنها را در مسیر تداوم انقلاب استمرار می‌بخشد.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به علت‌های فتنه در ایران و اینکه آنان تا چه اندازه از فتنه‌ها درس گرفته‌اند افزود: آنچه که در بین مسئولان اهمیت دارد این است که نگذارند بین خود و مردم فاصله ایجاد شود.

وی بیان کرد: از سوی دیگر مسئولان باید تلاش جدی برای جلب اعتماد خود داشته و این کار در صورتی امکان‌پذیر است که در زندگی عملی و اجتماعی خود در سطح متوسط مردم زندگی کرده و از زندگی اشرافی برحذر باشند.

مسئولان ارتباطات مردمی داشته باشند

حجت الاسلام والمسلمین ‌دیرباز گفت: همچنین مسئولان باید ارتباطات مردمی داشته باشند چون اگر ارتباط مسئولان با چند نفر معدود باشد، به تدریج از خواسته‌های مردم و وضعیت معیشت آنها فاصله گرفته و در نتیجه ممکن است تصاویر نادرست و تلقی‌های غیرواقعی از وضعیت مردم داشته باشد.

وی اظهار کرد: بنابراین اگر مردم در صحنه هستند، مسئولان نیز باید به موضوع در صحنه بودن مردم توجه کنند چون اگر توجه نکرده و گمان کنند که خودشان باید برای مردم در پشت درب‌های بسته تصمیمات نادرستی گرفته و سبب تحمیل هزینه به مردم شوند، باید بدانند که مردم با آنها از راه‌های قانونی مقابله و اعتراض خود را نشان خواهند داد.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: باید این موضوع را همواره به یاد داشت که جمهوری اسلامی مبتنی بر مشارکت، همراهی و دلسوزی مردم است و آنان هستند که این انقلاب را به وجود آورده و تداوم آن نیز در گرو حمایت مردم است و اتکای آنها به ارتش‌های بیگانه نیست.

مسئولان خادم بودن خود را در عمل نشان دهند

وی تصریح کرد: پس زمانی که اتکای ملت به خودشان است باید مسئولان همواره خود را خادم ملت دانسته و آن را در عمل نیز نشان دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز در ادامه با اشاره به اینکه مسئله «نفوذ» پدیده بسیار پیچیده‌ای است و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در چند سال گذشته به آن اشاره فرموده‌اند گفت: نفوذ، لایه‌های فراوان و گوناگونی دارد در نتیجه هوشیاری ملت و توجه مسئولان به ویژه توجه به فرمایشات امام خامنه‌ای می‌تواند ملت را در زمینه پیچیدگی‌های این مسئله آگاه‌تر کند.

وی افزود: بنابراین اگر مسئولان از مردم فاصله گیرند و ذهنیت آنها این باشد که بدون کمک غربی‌ها و اروپایی‌ها نمی‌توان به حیات علمی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خود ادامه دهیم این مسئله،«نفوذ» و حتی بالاتر از نفوذ است پس نباید تکه‌ای از تفکر غربی در کشورمان جایگزین شود، در حالی که تفکر اسلامی و ایرانی این است که روی پای خود ایستاده و اعتماد به خود داشته باشیم.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: پس در عین حال که باید با جهان در ارتباط بوده و مبادلات اقتصادی و روابط سیاسی داشت، در تمامی این فعالیت‌ها تصمیم نهایی با خود باشد نه اینکه تحت تاثیر القائات و نقشه‌های شوم آنها کاری انجام داد که هدف دشمن است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون هدف برخی این است که ملت ایران باید FATF را پذیرند وگرنه روابط بانکی کشورمان نیز مختل می‌شود افزود: در حالی که تضمینی وجود ندارد که اگر FATF پذیرفته شد روابط بانکی ایران مختل نشود و تضمینی وجود ندارد که این ادعایی بیش نباشد و غربی‌ها نیز آزموده شده هستند چون برجام نیز دستاوردی برای ملت نداشت پس باید متکی به ملت خود شد.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز تاکید کرد: باید از متخصصانی که در مسیر تولید و پیشرفت متعهد هستند، دانشگاهیان در مرزهای دانش و نیز حوزویان در علوم دینی و تقویت تقوای مردم بهره برد و اگر همه با هم باشند و اختلافات را کنار گذاشته و همدیگر را بپذیرند بسیاری از مشکلات حل شده و زمینه نفوذ دشمن در بین مسئولان به طور جدی کاهش خواهد یافت./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات